Újra megépítették az elveszett BMW tanulmányt
Jövőre lenne 50 éves a BMW Garmisch, csakhogy nem igazán tudni, hogy mi lett az eredetivel. Így a tervező aktív közreműködésével alkották újra a formát, amely ma sem érdektelen.
Marcelo Gandini egyike annak a néhány figurának, aki a XX. század második felében meghatározta az autó-formatervezést. Túlzásnak hathat ez a mondat, de igaz. Bár leginkább az olyan típusok kapcsán ismerjük a nevét, mint a Bugatti EB110, a Cizeta-Moroder, a Lamborghini Miura és Countach vagy a Lancia Stratos, olyan nagy szériás modellek formaterve is tőle származik, mint a Citroën BX, a Fiat 132-es, a Renault 5-ös második generációja, vagy épp az első 5-ös BMW, az E12-es. Ezek a típusok egykor az utcakép részei voltak, így milliók ízlését befolyásolták, valószínűleg jobban, mint bármelyik ritka szupersportkocsi.
Az 1970-es Garmisch abból az időszakból való, amikor Gandini a BMW E12-n is dogozott. Az autó a 02-es sorozaton alapult, a típusszáma pedig 2200ti volt, és bár egyedi jármű maradt, formai részletei már a következő másfél évtized BMW-it vetítették előre.
Az újjáépítést Adrian van Hooydonk, a BMW vezető tervezője kezdeményezte, de a gyári archívumokban sem találtak elegendő fényképet és tervrajzot a teljes reprodukcióhoz. Így a most 81 éves Gandini segítségét kérték, aki tisztázni tudta a homályos részleteket.
Egy ilyen munka persze nagyszerű referencia a BMW Classic részleg számára, amely elsősorban régi, ritka járművek felújításával foglalkozik: itt bizonyíthatták, hogy akár a nulláról is képesek újraalkotni az eltűnt tanulmányautót. A minőség nyilván tökéletes, de nem is lehet más: a Villa d'Este Concours d'Elegance közönségében, ahol az autót kiállították, sok a műértő, a BMW pedig az esemény főszponzoraként nem érhette be kevesebbel.