Jön a Toyota nagy villanyautó-offenzívája

2019.06.07. 13:11

A Toyota ugyan egyértelműen lemaradt a villanyautó-fejlesztésben, de úgy néz ki, mindent megtesz a cég, hogy felzárkózzon. A 2016 végén felállított villanyautó-fejlesztő részleg jövőre elkészül első autóival, és már egy szabvány platformon is az utolsó simításokat végzik.

Az e-TNGA padlólemez hasonló szabvány alapnak készül, mint a Volkswagen MEB platformja, és nem csak a Toyota használja majd, de a Subaru, a Mazda, a Suzuki és a Daihatsu is hozzáfér majd.

Mindebben még nincs semmi rendkívüli, hasonló fejlesztéseket más autógyártók is beígértek már. A szilárd elektrolitos autó-akkumulátor azonban olyasmi, amit eddig még senki nem látott működni. A Toyota fejlesztési alelnöke, Shigeki Terashi azonban azt mondja, ha minden jól megy, a 2020-as Tokiói Olimpia idején be tudják mutatni az első ilyen akkumulátort, amely a várakozások szerint sokkal biztonságosabb, és jobban terhelhető, mint a jelenleg használt folyékony elektrolitos Li-ion akkumulátorok.

Az első elektromos Toyota várhatóan egy kis, kétüléses, 100 km hatótávú, de viszonylag olcsó modell lesz, ezt már 2020-tól gyárthatják, de a Toyota villanyautó-választéka 2025-re teljesedhet ki: ekkorra 1 millió tisztán elektromos autó eladását tűzték ki célul.

Japánon kívül természetesen Kína a Toyota villanyautók legfontosabb célpontja, ahol kötelezik a gyártókat bizonyos arányú környezetbarát, úgynevezett új energiával működő autó eladására az összes eladás arányában. A C-HR eletromos változatát ott már be is mutatták, igaz, még csupán tanulmányként, viszont már most sem titok, hogy a szériagyártást 2020-ban mindenképp meg szeretnék kezdeni.