A Dacia Dusternél is fapadosabbnak és olcsóbbnak ígérkezik a Renault újdonsága, amelyet Indiában kezdenek kínálni hamarosan. A Triber egyébként formatervében a Clióra emlékeztet leginkább, de az arányai már nem, és teljesen más szerepet szánnak neki.
Az autót egyértelműen a fejlődő piacok igényeihez szabták. Műszakilag egyszerű, viszont tágas és jól variálható belső teret kínál. A csekélynek tűnő 3,99 méteres hosszhoz viszonylag nagy, 2,64 méteres tengelytáv jár, a motor, és vele a motorház pedig elég kis méretű ahhoz, hogy a szokásosnál több helyet szorítsanak az utasoknak. Ugyanakkor a forma nem egyterű-jellegű: a körbeműanyagozott alsó perem és a 18 centi feletti hasmagasság inkább afféle szoft-terepjárónak mutatja a Tribert.
Csodák persze nincsenek, hét embernek elég szűkösen lesz elég a hely így is, de Indiában más is kínál hasonlót, és ez a megoldás talán még mindig jobb, mint a Mahindra TUV300-é, ahol a két plusz ülést keresztben építik a csomagtartóba. Hétüléses üzemmódban persze itt sem marad hely a csomagoknak, az elméleti érték 84 liter, ami a hátsó ajtó és az ülések közti hasznavehetetlenül sekély, de magas rést jelenti. Ugyanakkor kiszedett hátsó ülésekkel 625 literes csomagtér adódik, ami tényleg elég bőséges, és egy üléssel a harmadik sorban még mindig 320 liternyi csomag fér el.
Ha van valami, ami jól jelzi, hogy ez itt tényleg a szükségautók szükségautója, az a motor. Az ezres háromhengeres szívómotor 72 lóerő és 96 Nm leadására képes és ötfokozatú váltón át hajtja a két első kereket. Hiába könnyű a Triber – üresen 947 kilót nyom a gyáriak szerint – ez legfeljebb komótos haladásra lesz elég.
A típus legnagyobb vonzereje az ára lehet, de ezt egyelőre nem közölték, bár valószínűleg Indiában sem ez lesz a legolcsóbb Renault: az a cím a Kwidé marad. Európába viszont aligha jut el, már az sem valószínű, hogy a biztonsági és környezetvédelmi normáknak megfelelne az EU területén.