Míg más gyártók ugyanazokat a karosszériaelemeket igyekeznek eladni minél több formában, a Kia csak a Ceed-család esetében a negyedik, a többitől számos ponton eltérő autót mutatja be.
Az Xceed a Proceed sportkombi rövidebb változatának tűnik, de megemelt hasmagassággal, terepjárósan körbeműanyagozva. Valószínűleg ez utóbbi részletek nélkül is megállná a helyét, mint ötajtós csapott hátú, bár annak ott a konzervatívabb fazonú alap-Ceed.
Az Xceed a sima ötajtósnál egyébként nagyobb túlnyúlásokat kapott – elöl 2,5, hátul 6 centi az eltérés, ezen felül 2,6 centivel szélesebb és 4,2 centivel nagyobb hasmagasságú is. Egyedül a 2,65 méteres tengelytáv egyezik meg a többi Ceed változatéval. A nagyobb test valamivel nagyobb csomagteret is rejt: 426 liter fér az Xceed hátuljába, 31 literrel több, mint a sima Ceed-ébe.
Műszaki szempontból nem tartalmaz érdemi újdonságot az Xceed. A motorválaszték három benzinmotorból és két dízelből áll majd, mindet ismerjük már a Hyundai csoport más autóiból. Az ezres háromhengeres turbómotor 120, az 1,4 literes négyhengeres 140, az 1,6 literes 201 lóerős. A két dízel 1,6 literes, a gyengébb 115, az erősebb 136 lóerős. A motorokhoz hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú dupla kuplungos automata áll majd rendelkezésre. A terepjárós stílusjegyek ellenére összkerék-hajtású kivitel nem készül, minden változat fronthajtású lesz.
Az újabb Ceed-változat is a Kia szlovákiai gyárában készül majd, és csak Európában lesz elérhető. A piaci bevezetés a harmadik negyedévtől indul.