Hatékonyabb napelemes Priust épített a Toyota
A Prius konnektoros hibrid változatában már most is vannak napelem-cellák, de a legújabb kísérleti autó, amelyet a Sharp segítségével épített meg a Toyota, a gyáriak szerint sokkal többet tud.
A napelemekkel telerakott Prius – a tetőn és a motorházon kívül még a hátsó ablakra is jutott a cellákból – egyik újdonsága, hogy menet közben is tölt, méghozzá maximum 860 W teljesítménnyel. Ez ugyan a haladáshoz szükséges több tíz kilowatthoz képest nem sok, de így is közel ötszöröse annak, amit a szériagyártmány napelemtáblái leadnak. Ez a nagyobb felület mellett a hatékonyság javításának is köszönhető: a Sharp új cellái már 34%-os hatásfokon működnek, ami nagy előrelépés a korábbi cellák 22,5%-ához képest.
A gyáriak szerint a kísérleti autó optimális esetben egy nap nagyjából 44,5 km-re való energiát képes összegyűjteni, miközben a széria Prius PHV 6,1 km-nyit. De talán ennél is lényegesebb, hogy az új rendszer menet közben is tölti a hajtás akkumulátorát, míg a sorozatgyártású változat menet közben csak a kisegítő akkumulátort tölti, amely az autó fedélzeti rendszereit látja el.
Az újfajta napelemes Priust egyelőre Japánon belül kezdik tesztelni, elsősorban Tokióban és környékén, azt azonban nem tudni, hogy mennyi időre lesz szükség, hogy a sorozatgyártású Prius napelemes töltőrendszere is hasonló fejlődésen essen át.