Hatékonyabb napelemes Priust épített a Toyota
A Prius konnektoros hibrid változatában már most is vannak napelem-cellák, de a legújabb kísérleti autó, amelyet a Sharp segítségével épített meg a Toyota, a gyáriak szerint sokkal többet tud.
![](https://kep.index.hu/1/0/2857/28578/285783/28578393_a5d7402b06d7ef7caf92b4820a2d9217_wm.jpg)
A napelemekkel telerakott Prius – a tetőn és a motorházon kívül még a hátsó ablakra is jutott a cellákból – egyik újdonsága, hogy menet közben is tölt, méghozzá maximum 860 W teljesítménnyel. Ez ugyan a haladáshoz szükséges több tíz kilowatthoz képest nem sok, de így is közel ötszöröse annak, amit a szériagyártmány napelemtáblái leadnak. Ez a nagyobb felület mellett a hatékonyság javításának is köszönhető: a Sharp új cellái már 34%-os hatásfokon működnek, ami nagy előrelépés a korábbi cellák 22,5%-ához képest.
![](https://kep.index.hu/1/0/2857/28578/285784/28578405_888afe7854145f94f4b4eeff5e15cc8e_wm.jpg)
A gyáriak szerint a kísérleti autó optimális esetben egy nap nagyjából 44,5 km-re való energiát képes összegyűjteni, miközben a széria Prius PHV 6,1 km-nyit. De talán ennél is lényegesebb, hogy az új rendszer menet közben is tölti a hajtás akkumulátorát, míg a sorozatgyártású változat menet közben csak a kisegítő akkumulátort tölti, amely az autó fedélzeti rendszereit látja el.
![](https://kep.index.hu/1/0/2857/28578/285784/28578407_a2817eccaf6fe281c8e10482a9890742_wm.jpg)
Az újfajta napelemes Priust egyelőre Japánon belül kezdik tesztelni, elsősorban Tokióban és környékén, azt azonban nem tudni, hogy mennyi időre lesz szükség, hogy a sorozatgyártású Prius napelemes töltőrendszere is hasonló fejlődésen essen át.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)