Ferrari, amiért a milliárdosok is sorban állnak
Már évek óta folyik a Ferrarinál az egyedi autók építése, de csak most kezdenek beszélni róla. A sportkocsigyártó marketing-igazgatója elmondta, hogy jelenleg öt évet kell várnia az autójára annak, aki most áll be a sorba, pedig elég szűk kör fér hozzá egyáltalán a szolgáltatáshoz.
A Ferrari ugyanis Ettore Bugatti szintjén tolja: egyedi autót csak annak építenek, aki már bizonyította, hogy megfelelően megbecsüli a lehetőséget. Olyan kifogyhatatlan pénztárcájú emberekről van szó – úgy 250-en vannak – akik komolyabb gyűjteménnyel rendelkeznek, esetleg járnak a gyáriak méregdrága pályanapjaira, ahol a Ferrarival szervizeltetik saját sport- vagy versenyautóikat.
Ők azok, akikkel egyáltalán szóba állnak Maranellóban, ha egyedi autót építtetnének. A sor hossza egyébként nem meglepő, ha azt nézzük, hogy másfél-két évig tart a tervezés és gyártás folyamata – az előbbibe természetesen a majdani tuladjonos is beleszólhat – de akadt olyan autó is, amelyet három és fél évig tökéletesítettek, mire elérte a végleges formáját.
Ilyen a 488 GT3 versenyautón alapuló P80/C is, amelynek kapcsán Enrico Galliera egyáltalán nyilatkozott az egyedi autós programról. Úgy tudjuk egyébként, hogy más gyártók is kísérleteztek már hasonlóval – a McLaren, a Rolls-Royce és a Bentley felől lehetett ilyen híreket hallani – de még ezeknél a cégeknél sem egyértelmű, hogy a vásárlók hajlandók kifizetni egy ilyen fejlesztés sok millió eurós költségét. Így tudomásunk szerint egyelőre csak a Ferrarinál működik az egyedi építtetésnek ez a szintje.