Nagy dízellel érkezik Európába a platós Jeep
A Wrangler platós testvérmodelljét a múlt év végén leplezték le, és Észak-Amerikában már kapható. Az európai kivitel azonban számos részletében eltér majd attól. A legfontosabb különbség a motor: míg Észak-Amerilában a 3,6 literes, 285 lóerős benzines Pentastar V6-ossal érhető el, hozzánk kizárólag hathengeres dízelmotorral érkezik.
Az ok nyilván a háromliteres V6-os dízel alacsonyabb fogyasztása. A motorról egyelőre annyit mondtak, hogy 260 lóerő körül lesz a csúcsteljesítménye, a maximális nyomatéka pedig 600 Nm. Ehhez a motorhoz is a ZF-től vásárolt nyolcfokozatú váltó jár, akárcsak a benzineshez. Kisebb, négyhengeres változatról egyelőre nem tudunk, de ez nem is meglepő: a Jeep a VW Amarokhoz és a Mercedes X osztályhoz hasonlóan egyértelműen a vaskosabb pénztárcájú európai pickup-vásárlókat célozza a Gladiatorral.
A Gladiator hivatalos európai bemutatóját az ősz folyamán tartják, de már a napokban felbukkan a Jeep Owners Group által szervezett Camp Jeep rendezvényen, amelynek az olaszországi San Martino di Castrozza ad otthont. Így elsőként a legnagyobb Jeep rajongók ismerhetik meg a típust, mielőtt a szélesebb közönséghez eljutna.