Így növelnék az elektromos autók akkumulátorának élettartamát
Egy mobilitási szolgáltatásokat nyújtó kínai vállalattal, a DiDi-vel karöltve fejleszt a Bosch felhőalapú rendszert. A rendszerben lévő autók folyamatosan infókat küldenének az akkumulátoruk állapotáról és terheléséről. Ezek alapján a rendszer elkezdene osztani-szorozni, majd javaslatokat tenne a tulajdonosnak arra, hogy hogyan hosszabbítsa meg az akkumulátorcsomag élettartamát.
A rendszer igazi haszna a töltéseknél jönne ki. Az oszlop, amiről töltünk, csak áramot ad, az autó elektronikája dönti el, hogy az akkumulátorokat hogyan fújja fel. A felhőalapú rendszerben kiszámolt adatok alapján az autók töltési programokat kapnának vissza. Úgy töltené a rendszer az aksikat, hogy azok tovább éljenek, mint a szabályozatlan rendszerrel. A Bosch átlagosan 20 százalékkal hosszabb élettartamot ígér ezzel a módszerrel.
Ezekkel a töltésekkel kompenzálnák a sportos használatot, vagy a szélsőséges, hideg-meleg időjárás hatásait. Például a teletöltött akkumulátor bírja a legrosszabbul a hőmérséklet ingadozását, ilyen környezetben a rendszer nem töltené az akksikat tele.
Egyébként a modern lítiumos akkumulátorok átlagos élettartama 8-10 év, vagy töltésben megadva 500-1000 ciklus. Nagyon komolyan közrejátszanak a felhasználás, a vezetési stílus és az időjárási viszonyok. A Bosch és DiDi közös rendszerével simán nyerhetünénk 1-2 évet, ami a mai villanyautós versenyben már nagy előny lehet. Eleinte vélhetően a DiDi elektromosautó-megosztó szolgáltatásán fogják tesztelni a rendszert, de később van rá esély, hogy a privát felhasználású autókban is megjelenik.