Most tette közzé a Fiat Chrysler második üzleti negyedévének eredményeit. Ezek szerint a Jeep és a Ram márkák hoznak pénzt, azok viszont bőségesen. Az 1,52 milliárd eurós nyereség nagyjából megegyezik az elvárásokkal, Európában és Kínában azonban nem keletkezik haszon, sőt, némi veszteséggel működnek ezek a régiók.
Ez abból látszik, hogy az FCA csoport Észak-Amerikában 1,56 milliárd euró nyereséget termelt, 12% növekedést produkálva, méghozzá 595 ezer autó eladásával, ami 12%-os csökkentést jelent a tavalyi évhez képest. A trükk az, hogy jelentősen nőtt a drága pick-upok és nagy terepjárók aránya az eladásokban, így az autónkénti nyereség is.
A számokból látszik, hogy az amerikai piac nélkül durván 40 millió euró veszteség adódna, ami ugyan aprópénznek számít az autóiparban, de jelzi, hogy Európában és Kínában nem áll jól az FCA szénája. A megújított Alfa Romeo, amelyre több milliárd eurót költöttek az elmúlt években, egyelőre mélyen várakozáson alul teljesít – az egyetlen típust kínáló Lancia is megelőzte, ami az eladási számokat illeti – a Fiat fejlesztését viszont eléggé elhanyagolta a cégvezetés az elmúlt évek során.
Az FCA vezérigazgatója, Mike Manley úgy nyilatkozott, hogy elégedett az eredménnyel, és bízik benne, hogy a tervekben szereplő 6,7 milliárd eurós nyereséget sikerül az idén felülmúlni. Arról azonban nemigen beszélt, hogy hogyan tervezne életet lehelni a vállalat gyengén teljesítő részlegeibe, különösen Európában. Arról is csak érintőlegesen ejtett szót, hogy mit gondol a Renault-val való együttműködés lehetőségéről: azt mondta, cége nyitott minden lehetőségre, de a jelenlegi üzleti terv elég erős hozzá, hogy a Fiat Chrysler a saját lábán is megálljon.