A Motorsport magazinnak nyilatkozott az FIA illetékese, Frederic Bertrand, aki kilátásba helyezte, hogy a 2019-2020-as idény végeztével változtatnak a versenyautók karosszériáján.
A probléma gyökere, hogy a Formula E-ben jelenleg túl sokat érintkeznek az autók, és ez az autók csendes működése miatt még feltűnőbb a nézők számára is, mint más autósport-eseményeknél.
Bertrand azt mondja, szeretnék úgy átalakítani az autókat, hogy a pilóták a koccanásokkal sokkal inkább kockáztassák az autójuk épségét, mint jelenleg: aki ilyesmit csinál, magát büntesse.
„Nem hiszem, hogy a gyenge a megfelelő szó ide: sokkal inkább azt szeretnénk elérni, hogy a többi együléses versenygéphez hasonlóan itt is a versenyét kockáztassa, aki megtolja az előtte haladót.” - magyarázta Bertrand. Ugyanakkor hozzátette: meg kell találni a megfelelő egyensúlyt, mivel a túl törékeny versenyautókkal is tönkretennék a versenyt, ha túl sok törmelék jutna a pályákra.
A második generációs Formula E versenygépet 2018-ban vezették be, és a tervek szerint a 2021/22-es szezonig biztosan használják majd, a gyengítést pedig a következő évad végeztével hajtanák végre, egy általános karosszéria-frissítés kapcsán.