Eddig csak arról lehetett hallani, hogy a 3 literes hathengeresnél nagyobb motorjait a BMW-től szerzi be a jövőben a Jaguar és a Land Rover, ám az Autocar szerint a két gyártó bővíti az együttműködését.
A brit cég nagyobb autói egy ideje már kizárólag a saját fejlesztésű alumínium platformra épülnek, a kisebb, acélkarosszériás modellekben viszont egyelőre még a Fordtól örökölt alapokat alkalmazzák, jobb híján. Szükség volna valami korszerűbbre, amelyre egyszerűen építhetnek hibrid és elektromos hajtású modelleket is, de egy új platform önálló kifejlesztése egyértelműen sokkal drágább, mint amit az anyagi gondokkal küzdő brit gyártó megengedhet magának. A megoldást a BMW jelentheti, amelynek tulajdonképp kapóra is jönne egy partner a FAAR platform alkatrész-példányszámainak növelése érdekében.
A BMW eddig csak maga alkalmazta keresztben álló motoros padlólemezét: az összes Mini, valamint a BMW új 1-es sorozata, illetve az X1, az X2 és a 2-es sorozatú egyterűek épülnek erre. Ám egyértelmű, hogy tovább csökkenthetnék a gyártási költségeket, ha tovább növelhetnék a gyártást – erre lehetne alkalmas a Jaguar és a Land Rover.
Jelenleg a Jaguar E-Pace a Land Rover Discovery Sport és a Range Rover Evoque típusok épülnek a Ford EUCD platformból kialakított D8 alapokra. De állítólag nem csak ezeket a modelleket váltanák le, hanem újabbakat is terveznek: szó van egy, a Defendernél egy számmal kisebb hobbiterepjáróról, egy, az E-Pace-nél rövidebb szabdidő-Jaguaról, illetve egy Jaguar terep-kupéról is. Ezeket mind alapmodelleknek szánják, amelyeket az alumínium karosszéria eladhatatlanra drágítana – erre a problémára jelenthet megoldást a BMW autó-építőkészlet átvétele.
Az Autocar szerint az első BMW alapú Jaguar és Land Rover modellek megjelenésére 2024-25 körül lehet számítani. A brit autók egyébként a FAAR alapra épülő járművek számát kb. évi 1,1 millióról 1,5 millióra növelheti a jövő évtized második felére.