Megmászta a Tianmen hegyet is a VW villanyszörnye
7:38,585 – az időeredmény, aminél jobbat kell mennie annak, aki meg akarja verni a Volkswagen ID. R-t a Tianmen hegy 99 kanyarján. A németek villanyos prototípusa hétfőn egy rekordteremtő felfutást produkált a kínai szerpentinen.
A Pikes Peak-i és a Goodwood-i abszolút, valamint a nürburgringi elektromos rekord után egy könnyebb kihívást talált a VW az ID. R-nek Kínában. Nem kerestek új megdönthető rekordot nagy nevű helyeken, mert valamit nagyon össze akartak hozni a prototípussal, ami feltűnik a kínai piacnak. Ebből lett a Tianmen hegyi felfutás. A Kína mélyén található 11 kilométeres szerpentin 99 kanyarból áll, a befutója 1100 méterrel van magasabban, mint a rajtja. Egy minden szempontból tökéletes felfutóhelyszín; ha lett volna múltja a kínai autósportnak, simán lehetne akkora kultusza, mint amilyen a Pikes Peak-nek van.
A felfutáson Romain Dumas vezette az ID. R-t, ahogy az autó eddig valamennyi nyilvános megmérettetésén. A vasárnapi tesztkörökön még csak 8:30-as felfutásokra volt képes, hétfőre viszont sokat száradt a pálya és hangoltak a beállításokon, így jött össze a 7,38-as rekord. Hogy ez mennyire jó idő, azt legfeljebb az egészpályás fedélzeti videóból sejthetjük majd, de azt még nem adta ki a Volkswagen.
Ellenfelek nélkül rekordnak nevezni a kört talán túlzás, de ez a 7:38,585-ös egy tökéletes referencia idő. Aki ezután szeretne a Tianmen leggyorsabbja lenni, annak ennél hamarabb kell letudnia azt a 99 kanyart. A VW persze nem beszél arról, hogy mennyi lehet még a körben, azt viszont elmondták, ha valaki bemegy 7:30 alá, visszajönnek egy új autóval.