A Bugattinál jó ideje hangoztatják, hogy a Veyron 400 feletti tempójával kiszálltak a sebességrekord hajhászásból, hiszen nekik már nem kell bizonyítaniuk, aztán valahogy mégis megfuttatták a Chiront, 490-nel.

Ekkora tempóval kerekeken gurulni, főleg, ha azok a kerekek gumiból vannak, még egy gyárilag 1500 lóerős, méregdrága hipersportautóval sem kispályás feladat, ezért aztán szükség volt egy kevés átalakításra és egy több, mint nyolc kilométeres aszfaltcsíkra, hogy legyen idő felgyorsulni, meg persze utána megállni.
Négyszázas tempó környékén már olyan terhelés éri az abroncsokat, hogy a Michelin külön a Chironra fejlesztett olyan gumikat, amik kibírjak a szédítő, percenkénti 4100 fordulatot. Ha viszont tovább növeljük még egy országúti adaggal a sebességet, hogy meglegyen a 490 km/h, akkor már érdemes előtte röntgennel átvizsgálni a szerkezetüket. Ugyanis, a gumiban lévő fémszálak normál esetben egymással párhuzamosan futnak, de a gyártás során előfordul, hogy egy-egy szál kicsit közelebb kerül a szomszédjához. Ez normál tempónál, olyan 380-400-ig még nem gond, de ötszázhoz közeledve már hajlamosak összeérni és súrlódva hőt termelni, ami viszont már veszélyes lehet.
A másik nehezen kezelhető tényező a légáramlás amit, ha elkottáznak, ilyen tempónál már egészen félelmetes eredménye lehet. A fordított szárnyprofilként funkcionáló autót lényegében ketté akarja tépni az irdatlan légáram, éppen ezért igazítottak egy kicsit az aerodinamikán és a végére is kapott 20 centi toldást, hogy jobban kiadja a cseppforma, de még így is kellett plusz száz lóerő, hogy keresztül tudja rágni magát az ötszáz körül már szinte falként viselkedő levegőn.
A tempót jól szemlélteti a pilóta, Andy Wallace beszámolója, aki szerint leginkább két dolog miatt volt félelmetes újra és újra nekifutni a rekordnak. Egyrészt 400 felett már olyan elképesztő mértékűre erősödik a kerekeken a giroszkópikus hatás, hogy a kormány a legapróbb mozdulatokra is tovább akar kanyarodni és már nem találja meg magától az egyenes állást. Másrészt a 8,8 kilométeres pálya végét újra aszfaltozták, de a hibátlan illesztés ellenére is lényegében ugratott egyet a Chiron minden alkalommal. Egy kis oldalszél esetén ehhez azért elég jó idegek kellettek, főleg, hogy a dobbantónál már 130 métert tett meg másodpercenként. Érdekes lenne ráereszteni a csapatot a Hungária-körútra, vajon ott meddig jutnának?

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Hírek
Trumpot nem érdekli, ha a vámok miatt drágábbak lesznek az autók, szerinte úgyis mindenki amerikai kocsit akar majd
A döntést szerinte az indokolja, hogy a világ az elmúlt 40 évben átverte Amerikát.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
