Opel Corsa-e: 330 kilométer elég lesz?
Azt már pontosan látjuk, hogy a villanyautó az idei Frankfurti szalon legfontosabb versenyszáma. Sok gyártó űrhajóformával keresi a figyelmet, mások, mint például az Opel pedig azzal, hogy nem idegeníti el az átlagembert az egyre népszerűbb műfajtól. A hatodik generációs Opel Corsa elektromos változata feltűnésmentes, de azonnal beleülnék.
A tulajdonos PSA-konszernnel osztozik padlólemezén, de nekem valahogy jobban tetszik az új Opel Corsa, mint francia rokonai az aktuális DS3, vagy illetve a Peugeot 208 második generációja. A négyméteres kisautót kínálják mindenféle 1,2 literes benzinmotorral, és 1,5 literes turbódízellel is, de a legfontosabb a Corsa-e.
Az autó orrába épített villanymotor 136 lóerős, legnagyobb forgatónyomatéka 260 newtonméter, így 8,1 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a városi tempót pedig kevesebb mint három másodperc alatt éri el, ami igazán szédítő eredmény. A padló első és hátsó traktusában, illetve a kardánalagútban elosztott 218 cellás akkupakk kapacitása 50 kilowattóra, amellyel akár 330 kilométert tehet meg a villanyos Corsa egy feltöltéssel, majd harminc perc kell a nyolcvan százalékos újratöltéshez, ha találunk gyorstöltőt.
Külsőleg csak néhány apróság utal arra, hogy villanyautóról van szó, az utastérben pedig szinte semmi. Nem vettek el helyet a lábtérből, sőt, még a csomagtér is tisztességes méretű, a kezelőszervek szinte ugyanolyanok, mint egy mezei Corsában, kivéve persze az irányváltókart.
Az új Corsa-e alapára kevéssel 30 ezer euró alatt alakul, ami pusztán az autó méreteiből kiindulva nem annyira ütős, mint a Golf-méretű VW ID.3-é, ugyanakkor a kisautók közt ez a modell kínál először ledmátrixos első fényszórókat és rendelhető hozzá radaros tempomat, illetve intelligens holttérfigyelő-rendszer is, tehát igyekeztek valamelyest feljebb pozicionálni a maga kategóriájában. A hatodik generációs Opel Corsa elektromos változata a jövő év tavaszától lesz kapható.
További cikkek a Frankfurti Autószalonról:
- Ennél biztonságosabb Volvót nem kapsz
- Hogy tud ellenállni egy Kalasnyikovnak az XC90? Úgy, hogy beleépítenek még egy XC90-esnyi páncélt.
- Ez a kínai SUV népszerű szegmensbe érkezik
- A WEY VV7 egy kupsé SUV, ami mostanában az egyik legnépszerűbb piac. Hibrid is, ami tovább javítja az esélyeit.