Nagyobb villanyautókat ígér a Renault
A Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség mindhárom tagja a villanyautózás úttörői közé tartozott. A Mitsubihsi már 2005-ben mutatott egy elektromos Evo IX-est, és 2009-re az i-MIEV-vel először kínált szériagyártású elektromos autót. A Nissan Leaf 2010, a Renault Zoe 2012 óta kapható, de egységes stratégia híján a három gyártó mégis lemaradni látszik a villanyautó-versenyben. Vagyis eddig így nézett ki.
A Renault villanyautós részlegét vezető Emanuel Bouvier azonban most azt jelezte, hogy a Nissan és a Mitsubishi bevonásával fejlesztett új elektromos platformra több új villanyautót terveznek bemutatni. „Azon dolgozunk, hogy teljes modellpalettát alakítsunk ki, azaz minden szegmenst lefedhessünk... Egyelőre korai lenne azt állítani, hogy a Teslával próbálunk versenyezni, de mindenképp nagyobb piaci részesedést szeretnénk.” - mondta.
A Renault a Zoe bemutatása idején egyébként négytagú kínálatot alakított ki, de érdeklődés híján a nagyobb Fluence Z.E. forgalmazását Európában három év után leállították – Dél-Koreában egyébként ma is kapható a Renault-Samsung kínálatában – és a Kangoo Z.E. illetve a Twizy felújításába sem öltek forrásokat az alacsony eladások miatt. Egyedöl a Zoe fejlesztését folytatták, ezt már 52 kWh-s akkumulátorral is kínálják, amely 390 km-es hatótáv elérését is lehetővé teszi.
Az elektromos autóknak kedvező európai és kínai szabályok miatt került ismét előtérbe a kérdés, és ennek kapcsán a Renault 2022-re nyolc elektromos modellt ígér, a teljes Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség pedig 12 tisztán elektromos jármű kifejlesztését ígéri ugyaneddig az időpontig.
Ezek közül egy lehet a K-ZE nevű modell, amelyet Kínában már bemutattak: az indiai Renault Kwid-en alapuló modell az egyik legolcsóbb európai villanyautó lehet, bár erről egyelőre a gyáriak is csak feltételes módban beszélnek.