Egyelőre csak tanulmány, de akár egy közeli széria szabadidőautó elődje is lehet a Nissan Tokióban bemutatott újdonsága, az Ariya Concept, ami egyben a két éve bemutatott IMx letisztult utóda. A Leaf után az SUV-zásban is villanyoznának már a japánok.
Hogy a formából mi marad, mire az Ariya sorozatgyártásba kerül, korai megtippelni, de a lényeg nem is a Nissan szerint időtlen japán futurizmussal készült formavilága, hanem a platform, amin áll. Egy teljesen új alapot kapott, ami a közeljövőben valószínű a középnagy elektromos Nissanok alapját is adja majd, köztük azét a konkrét modellét, ami az Ariya-ból lehet: 460x192x163 centijével ez egy közepes méretű városi terepjáró.
A lehetséges teljesítményéről még nem esett szó, de ahogy a komolyabb villanyosoknál, itt is tengelyenként van egy-egy villanymotor. Egy koncepciónál könnyű nagyokat ígérni, de a Nissan szerint mindent tud a tanulmány, ami ma menőnek számít a műfajban. Például telefonról vezérelhető automata parkolást, teljeskörű telefonos integrációt, és többé-kevésbé önvezet is: a ProPilot 2.0 rendszerével nem csak sávon belül tudja magát hosszan tartani, de megy neki a sávváltás vagy az autópályáról lehajtás is.
Az utasteret sem lőtték messzire attól, amik ma elő tudnak fordulni egy-egy szériaautóban is. Bár az ennyire vékony üléssorokat nem biztos, hogy gazdaságosan kényelmesre lehet gyártani, ahogy a fából készült műszerfal panelra sem fogadnánk, hogy megmarad a folytatásban. Már ha lesz olyan az Ariya-nak, mert konkrét tervekről a Nissan sem beszélt, még ha amúgy nem kérdés, hogy a közeljövőben ők is előállnak valami villanyos városi terepjáróval.