A Renault-Nissan abban a reményben támasztotta fel a Datsun márkát 2014-ben, hogy megismételhetik vele a Dacia korábbi sikerét. Ám ez egyelőre nem jött össze.
Az idén elég gyenge eredményt jósol a Nissan saját magának is, így elkerülhetetlen néhány megszorító intézkedés, bár a vadonatúj cégvezetés egyelőre nem hozott nyilvánosságra erre vonatkozó konkrét terveket. Ám ennek ellenére is lábra kaptak a pletykák, belső informátorokra hivatkozva.
Ezek szerint a Datsun lehet a költségcsökkentés első számú célpontja. A márkát azért vezették be néhány piacon, hogy az olcsóbb konkurensekkel is versenyre kelhessen a Nissan, ám helyett jórészt csak a költségek nőttek. Az Indiában, Oroszországban, Indonéziában és Dél-Afrikában jelen levő Datsun számára önálló modelleket fejlesztettek, de állítólag a kérdéses piacokon ennek ellenére sem nőttek az eladások érdemben, viszont már két márka fenntartásának költségeit kell fedezni, ami nyilván felesleges plusz költségként jelentkezik.
A spórolás egy másik lehetséges módja egyes gyárak bezárása, vagy eladása lenne. Többek közt felmerült a brit és a spanyol Nissan gyár értékesítésének lehetősége is, bár szintén csak pletykaként.
Az nem kérdéses, hogy a Nissan új vezetőségének hamarosan elő kell állnia egy válságtervvel, amely drámaian javíthatja a gyártó pénzügyi mérlegét, de erre az idén már nemigen kerülhet sor: a következő hónapok az új vezetés számára valószínűleg a cég helyzetének áttekintésével zajlanak majd, így elég valószínűtlen, hogy az idén meghoznának egy, a Datsun megszüntetéséhez hasonló horderejű döntést.