Nagyobb villanyautót fejleszt a VW
Európa számára tökéletes megoldás lehet a VW első villanyautója, más piacokon azonban egyszerűen nem elég nagy a potenciális vevők nagy részének. Nem csoda, hogy az idei Los Angeles Auto Show-ra egy nagyobb elektromos modellt visznek, egyelőre tanulmányautóként.
Épp a helyszín miatt meglepő, hogy az ID. Space Vizzion nem egy újabb terepjáró-fazonú modell, esetleg szedán, azaz nem olyasmi, ami Észak-Amerikában már most is kelendő. Sokkal inkább egy hosszú kombinak néz ki, a megszokottnál nagyobb tengelytávval, rövidebb orral és hosszabb kabinnal. Klaus Bischoff, a VW formatervező részlegének vezetője azonban nem kombiról beszél, hanem új kategóriáról, amely csak villanyautóként létezik majd.
Hogy ezzel a marketinggel újra el lehet-e adni a kombi formát az amerikaiaknak, az erősen kérdéses. Ugyanakkor érthető, hogy egy ilyen formával próbálkozik a VW: a személyautó-jelleg kisebb légellenállást jelent, ami nagyobb hatótávot, végső soron pedig hatékonyabb működést jelent. A tanulmányról egyelőre elég kevés konkrét adatot árultak el, de annyi biztos, hogy 300 mérföldnél, azaz 483 km-nél nagyobb hatótávot ígérnek. A műszaki alapokat itt is a szabványos MEB platform adja, akár az ID.3 esetében, ami jól jelzi, hogy a villanyautó-alapok méretei tényleg elég szabadon változtathatók az igényeknek megfelelően.
A hosszú utastér egyik előnye, hogy három üléssor kialakítására nyílt lehetőség. A műszerfal kialakítása a nagy középső kijelzővel elég erős Tesla-befolyást jelez, de ez nem feltétlenül baj egy olyan helyzetben, amikor minden hasonló méretű elektromos autót szinte automatikusan az amerikai gyártó típusaihoz hasonlít a piac.
A Space Vizzion-t a legtöbb ID tanulmányhoz hasonlóan szériagyártásra szánja a VW: a végleges változatot 2021-re ígérik, méghozzá olyan globális villanyautónak, amely egyaránt kapható lesz Észak-Amerikában, Európában és Kínában is.