Négy típus friss teszt-eredményeit adta ki az EuroNCAP. A Mazda CX-30, Mercedes GLB és a Ford Explorer megkapta az öt csillagot. Egyedül az új Opel Corsa nem, ez négy csillagot kapott, bár nem azért, mert rosszul törne.
Közelebbről megvizsgálva az eredményeket, kicsit más kép rajzolódik ki. Ahogy az EuroNCAP szóbeli értékeléséből is látszik, a Mazda CX-30 kivételes passzív biztonságot nyújt a felnőtt utasok számára: 99%-os értékelést kapott, a vizsgálat körülményei között egyetlen utas sem számíthat jelentősebb sérülésre. Bár a Mercedes GLB és a Ford Explorer is megkapta az öt csillagot, ezek 92 illetve 87%-kal jóval kevésbé tűnnek biztonságosnak.
A legérdekesebb az Opel Corsa esete: erről maga az EuroNCAP írja, hogy egyetlen ponttal maradt le az ötös osztályzatról, és az is a biztonsági asszisztensek hiányosságának köszönhető. Ez mondjuk nem nagy meglepetés azok után, hogy a műszaki szempontból azonos Peugeot 208-ast ugyanígy pontozták le: az is hajszálnyival maradt le az ötcsillagos minősítésről. A Corsa a tesztelők szerint is hozza az ötcsillagos szintet a töréstesztek és a gyalogosgázolásos teszt (pontosabban legújabban sérülékeny úthasználók tesztje) alapján. Még vészfék-asszisztens is van benne, csakhogy ez gyenge pontszámot kapott, az viszont nem igazán derül ki, hogy miért.