Búcsúzik a Fiat egy szem sportkocsija is
A legújabb hírek szerint a Fiat beszünteti a 124 Spider forgalmazását Európában, valószínűleg azért, mert a piacon tartásához szükséges átdolgozás túl sokba kerülne. A gyártás azonban tovább folyik a Mazdánál, mivel Észak-Amerikában egyelőre marad a típus.
A Fiat 124 Spider, bár a Mazdánál készül Mazda alapokra, elég sok mindenben eltér az MX-5-től. Más a motorja – az 1,4 literes turbómotor egy változatát kapja a japán szívómotorok helyett – a váltóját pedig az előző MX-5 generációtól örökölte. Az európai változaton alighanem igazítani kellene a szigorodó szén-dioxid-kibocsátási normák miatt, de úgy néz ki, ezt már nem tartják kifizetődőnek, ezért inkább kiveszik a típust az itteni kínálatból. A döntés érthető: az egyetlen japán Fiatból tavaly 7600 példányt adtak el Európában, ilyen mennyiségű eladás pedig az átdolgozás költségét sem hozná vissza.
Észak-Amerikában valószínűleg még marad a típus, mivel az ottani szabályoknak egyelőre megfelel, bár ott egy kicsit még gyengébben szerepelt mostanság: 2018-ban csupán 3500-at vásároltak belőle.
Nagyon úgy néz ki, hogy ezzel a Fiat csoport európai kínálatából teljesen kikopnak a sportkocsik. Nemrég állt le az Alfa Romeo 4C és a Maserati Gran Turismo gyártása, a Fiat Spider volt az utolsó ilyesfajta modelljük. Ahogy most kinéz, néhány évig így is marad a helyzet: az egyetlen sportkocsi, amelynek a fejlesztése még folyik, a Maseratihoz érkezik, de legkorábban 2021-ben.