Azt a furcsa húzást láthatjuk most a BMW-től, hogy úgy ígér valamit, hogy rögtön meg is kérdőjelezi a saját ígéretét. Legalábbis így fest az, amit az iX3 adataival művelnek.
A mai sajtóközleményben jó néhány adat szerepel, és ezek valamelyest eltérnek a tanulmányautó számaitól. Az akkumulátor-csomag például 74 nettó kWh-s, ami 4-gyel több a koncepcióhoz képest, a WLTP szerint mért hatótáv pedig 440 km, ami 40 km növekedést jelent. Mindehez egy darab 286 lóerős motor jár (ez 16 lóerő többlet), ami a hátsó kerekeket hajtja – érdekes, hogy összkerék-hajtású változatról egyelőre nem is esett szó.
A trükk az, hogy minden adat mellé került egy csillag, majd később, a jelmagyarázatban a csillag mellé azt írták, hogy előzetes adat. Azaz ha kiderül, hogy mégsem megy el 440 kilométert az autó a valóságban, azt nemigen lehet majd számon kérni a BMW-n, hiszen ők szóltak, hogy mindez még nem végleges.
Azt külön kiemelik, hogy az amerikai piacra vonatkozó adatokat nem tartalmaz a sajtóanyag. Ez azért lényeges, mert az EPA, az amerikai szövetségi környezetvédelmi ügynökség rendre sokkal alacsonyabb hatótáv-értékeket mér, mint amit a WLTP vagy a korábbi NEDC szabvány alapján a gyártók bevallanak.
A Porsche Taycan Turbo esete a legfrissebb példa erre, ahol 320 km-t mértek az ígért 450 helyett. A számok hasonlósága alapján az sem kizárt, hogy valójában az iX3 hatótávja is közelebb lesz a 300 mint a 400 kilométerhez. Ezt nyilván akkor tudjuk majd meg, ha a BMW következő elektromos modellje is eljut az EPA tesztjéig, azaz legkorábban valamikor 2020 második felében, vagy még később.
Az iX3 egyébként Kínában készül majd a BMW Brilliance vegyesvállalat üzemében. Az első néhány évben a termelés nagy része valószínűleg Kínának is jut majd, ahol a villanyautó-eladásokon múlik, hogy összesen hány autót adhat el a BMW márka.