Megvan a Dacia válasza a szigorodó károsanyag-kibocsátási normákra. Az olcsó márka nem menekülhet a villany felé, így a talán legészszerűbb választ találta meg a flottaátlaga tisztítására: gázosítanak a kínálatban, és ami ebben a legjobb, felár nélkül teszik.

A hibrid Daciák érkezését egyelőre ugyan nem tagadták, lágy hibridjük akár lehet is belátható időn belül, de az elektromos autós pletykákat cáfolták az anyacég Renault-nál. Egyszerűen nem tudnák elég jó áron adni a saját ügyfélkörüknek, így ez az út nem járható a CO2-kibocsátás elleni meccsben. Bár az ázsiai piacon érdekelt Renault K-ZE-t várhatóan átcímkézik majd Daciára is, azzal aligha tesznek csodát, pláne Európában, így mást kellett kitalálniuk, hogy elkerüljék, de minimum csökkentsék a szén-dioxid-kibocsátásuk után várható bírságot. Találtak.
Óriási bírság várhat az autógyártókra Európában
Nő az autógyártók átlagos CO2-kibocsátása, pedig mindjárt itt a sokkal szigorúbb határérték. Simán kapna legalább kétezer eurós bírságot autónként szinte mindegyik gyártó.
A Dacia a napokban zajló Brüsszeli Autószalonon mutatta be új háromhengeresét, ami TCe 100 Eco-G néven fut majd. Nem véletlenül, mivel ez a tavaly jött új háromhengeresük, a TCe 100 egy kettős üzemre átalakított változata. Egy benzinnel és LPG-vel is üzemképes újdonság, ami ugyanúgy száz lóerős, mint az alapja, de egy kicsit nyomatékosabb annál: 170 Nm van itt a 160 helyett.
Az új motorral a gyári infók alapján a vevők és a légkör is nagyon jól járnak majd. Egyrészt tíz százalékkal kisebb a szén-dioxid-kibocsátása (valószínű egy vegyesüzemre kalkulált) a sima benzineshez képest, és országoktól függően akár (nálunk most 240 forint körül van az LPG literenkénti ára) harminc százalékot is lehet vele spórolni a tankoláson. A gyári gázszett állítólag nem csökkenti majd a csomagtartóméretet és épp úgy működik, mint az efféle gyári és utólagos szettek általában: egy kapcsolóval lehet váltani az üzemanyagrendszerek között, ha pedig kifogy a gáz, automatikusan átvált benzinre.

A Daciánál nem is húzzák az időt, Franciaországban már a napokban rendelhető lesz a Duster Eco-G-változata. Ugyanannyiért adják majd, mint a TCe 100-as változatokat, így nem látni, miért ne így venné bárki. Ez pedig valószínű rengeteg mínusz gramm CO2-t jelent majd a márkának, azaz mégha valamennyi plusz költségük van is a gázos modellekkel, megspórolhatják a bírságon. A Duster után jönnek sorra a többiek, rövid időn belül a Sandero, a Sandero Stepway, a Logan és a Logan MCV is megkapja az Eco-G-változatot.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Minek neked két furgon malacka? Az egyikkel szállítom a másikat!
Április másodikán nem mindennapi látvány tárult Nottinghamshire rendőrei elé.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
