A koreaiak eddig csak szedánokat kínáltak a luxusautó-vásárlóiknak, de most bemutatták az első SUV-jukat, amely a BMW X5 kategóriájában próbál majd helyet szorítani a márkának.

A típus nem előzmények nélküli: két éve már láthattunk egy tanulmányt ugyanezen a néven, amelyre összhatásában eléggé hasonlít a szériamodell. Néhány nehezen kivitelezhető ötlettől, amilyen az áttört középső tetőoszlop, időközben megváltak, de az arányok megmaradtak, ahogy az olyan jellegzetes részletek is, mint az emeletes fényszórók.
Itt is látszik, ahogy a márka más autóinál, hogy a formatervezők céljai között volt, hogy az autó a konzervatív ízlésvilágnak is megfeleljen, ugyanakkor ne hasson a már piacon levő luxusautók másolatának sem. Így a GV80-as elegáns lett, ugyanakkor a képek láttán nehéz elhessegetni az érzést, hogy hiányzik belőle az a fajta erős karakter, amitől hirtelen tömegek indulnak meg a kereskedések irányába.
Természetesen a hajtás is sokkal kevésbé szokatlan, mint a tanulmány üzemanyagcellás hidrogénhajtása volt. A Dél-Koreában bemutatott helyi változat egyelőre egyféle motorral, egy 3 literes, 278 lóerős és 588 Nm csúcsnyomatékú V6-os dízellel lesz elérhető, amelyhez nyolcfokozatú automata váltó és hátsó- vagy összkerék-hajtású erőátvitel csatlakozik. Ezen felül azonban két másik motort, két turbós benzinest is kínálnak majd más piacokon. Az alapmotor egy 2,5 literes négyhengeres lesz 300 lóerő körüli teljesítménnyel, illetve egy 3,5 literes V6-ost 380 lóerővel. Egyelőre úgy néz ki, V8-ast még Észak-Amerikában sem terveznek bevetni a típusból.
Természetesen a Genesis is igyekszik minden kényelmi és biztonsági extrával felszerelni az autóját, amivel a konkurencia. A GV80 esetében külön kiemelték a 14,5 hüvelykes központi kijelzőst, az aktív zajkioltást, amely csupán két milliszekundumos késéssel képes előállítani a kioltójelet az út felől érkező zajok keletkezéséhez képest, illetve a tíz légzsákot, amelyek közül az első-középső szintén újdonság.
Korábban a Genesis vezetői úgy nyilatkoztak, hogy az első SUV modell érkezéséig biztosan nem vezetik be a márkát Európában. Azaz most kerülhet ismét elő a kérdés, hogy rászánják-e magukat, vagy tovább halogatják ezt a drága és kockázatos lépést.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az ablakon kilógatva szállította a vasrudakat a rendkívül eszes sofőr, több autóban is kárt okozott
Személyi sérülés valószínűleg nem történt.
- Hírek
Gigantikus szívás a közlekedés a hosszú hétvégén: balesetek és torlódások mindenfelé
Az M1-es, az M7-es és az M3-as autópályán is torlódásra lehet számítani. Van, ahol 4 kilométeres a kocsisor.
- Hírek
Szolnokon kipróbálta, mit tud a Porsche – a rendőrség egy húsos csekkel válaszolt
Közel ötszáz sofőrt mértek a Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei rendőrök. Bemutatjuk a csoport rekorderét.
- Hírek
Eladó Elvis Presley 12,5 méteres, gitár alakú Cadillacje
Most került elő, de rejtély, hogy miként került Franciaországba.
- Hírek
Trump enyhít az importvámokon, de még korai ünnepelni
A 25 százalékos vám marad, csak kreditrendszerrel enyhítenek rajta.
- Belsőség
A Riviérán kezdődött, és Peugeot-val végződött – az 5500 kilométeres próbaköröm naplójaPeugeot 205 1.1 (1993)
Ahogy a steak mellé jól esik valami könnyű, a Bálna mellé is kellett egy falatnyi Peugeot. Megvettem.
- Hírek
Az F1-es Miami Nagydíj legnagyobb kérdései
Működnek a McLaren fejlesztései? Meddig maradhat versenyképes a Williams? Mi lesz a 2026-os motorszabályokkal?
- Égéstér
Hogyan tovább az autóiparban?
Szó lesz az Automotive Summit 2025-ről, aminek a célja, hogy párbeszédet indítson a piaci szereplők és a szakmabeliek között.
- Gumidoktor
El se hinnéd mennyit számít 4,5 centi
Ajándékba kaptam egy nyári szettet, de nem teljesen olyan méret, mint a gyári. Mehet?
- Hírek
Itt az újabb Toyota-terv, most a Google lesz a partner
Két nagyágyú szeretne összefogni.
- Hírek
660 milliárd forintos spórolásba kezd a Volvo
A svéd-kínai márka is nehéz időszakot él.
- Vélemény
Magyar filmek ikonikus járművei
A magyar film napja alkalmából összegyűjtöttünk 13+1 klasszikust, amikre autós szemmel is jó szívvel emlékezünk.
- Hírek
A Volkswagen németországi üzemeiben gyárthatnak kínai elektromos autót Európának
A Volkswagennek most nem kellenek azok a gyáregységek, ezért egy kínai márka lecsapna rájuk.
- Közélet
Szavazz Magyarország legrosszabb megyei útszakaszára!Év legrosszabb útszakasza 2025.
Húsz vidéki útszakasz jutott a döntőbe, szavazz, hogy kihirdessük, melyik a legrosszabb!
- Tesztek
50 az új 35? Vezettük az elektromos Suzuki Vitarát!
Az elektromos Vitara könnyed, légies és jól vezethető, mint a benzines változatai, de érződik rajta, hoy frissebb, modernebb konstrukció.
- Események
A veteránokat felújítjuk, az európai autógyártókat féltjük – a vasárnapi Parkoló Parádé előadásai!
Karotta és Ákos egy kínai autószalon árnyékából, Juhász Dani pedig veterán BMW-k alól meséli el tapasztalait mindannyiunk okulására.
- Hírek
Figyelmeztetés érkezett a Volkswagentől a büntetővámok miatt
Az Audi és a Porsche van nagyobb bajban.
- Közélet
Szavazz Budapest legrosszabb útszakaszára!Év legrosszabb útszakasza 2025
Tíz budapesti útszakasz került a döntőbe, szavazz, hogy kihirdessük, melyik a legrosszabb!
- Hírek
Hatótávnövelőt fejlesztenek, ami jobb, mint a tölthető hibridek (a gyártó szerint)
A ZF szerint sok vásárlóban még mindig jelen van a hatótáv miatti kétely, amit hatótávnövelőkkel lehetne eloszlatni.
- Hírek
700 ezer autót hív vissza a GM motorprobléma miatt
Csak V8-as motorral szerelt autóknál fordulhat elő a probléma, amit gyártási hiba okoz.
- Hírek
Hiánypótló: megérkezett a legerősebb Aston Martin SUV
A jelek szerint a lóerőkből sosem elég.
- Hírek
6 milliós, nagy elektromos szedánt mutatott a Nissan
A Nissan az N7-et a Dongfenggel közösen fejlesztette, így sok benne a kínai alkatrész.
- Hírek
Az Üllői úton bizonyították: itt mindenki hülye
Ezért sem ajánlott úgy vezetni, hogy az előttünk levőt követjük.
