Új Seat Leon: a Golf, tisztességes formatervvel
A Leonnal a Seat végre elszakadt az egyterű-sémától, és egy divatos kompakt modellt hoztak össze az aktuális VW Golf műszaki alapjaira.
Ismerős részlet azért akad: az oldalablaksor formája és a tetővonal az előző Leonnál is hasonló volt, az összhatásbeli eltérés nagyrészt abból fakad, hogy az új modell szép határozott orrot kapott. Azt azért nem állítanánk, hogy a hatszög-hűtőrács és az erősen felfelé húzott fényszórók az eredetiség csúcsát jelentik, de legalább jó arányérzékkel valósították meg ezeket is, az autó oldala pedig kifejezetten érdekes. Itt azzal játszottak a formatervezők, hogy az övvonal íve feletti egyszerű felületeket lejjebb izgalmas domborulatokban folytatták.
Az összkép, ha nem is forradalmi, de korszerű és kellemes hatást kelt, nincs az az érzése az embernek, mint a Golf esetében, hogy a cégvezetés konkrétan megtiltotta, hogy egy kicsit is eltérjenek az évtizedek óta változatlan sablonoktól. Ráadásul ez a forma egész hatékonyan rejti el a mai kompakt modellekre általában jellemző orrnehéz arányokat: a hátrahúzott fényszórók miatt tényleg csak profilból válik feltűnővé, hogy mennyire hosszú az első túlnyúlás.
A Golfhoz hasonlóan a Leon is sokat nőtt az elődjéhez képest: az ötajtós 4,368 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,456 méter magas, 2,686 méteres tengelytávval, azaz 8,6 centivel lett hosszabb, és kerek 5 centivel lett nagyobb a tengelytáv, ami tágasabb utasteret ígér. A csomagtartó viszont nem lett nagyobb, továbbra is 380 literes marad. Aki kevesli ezt az értéket, választhatja majd a kombi változatot, azaz a Sportstourert is, amelyben 617 liter jut a csomagoknak.
A cégcsoportra jellemző erős szabványosítás persze itt is látható: a Golfból már ismert MQB alapokat, és hajtás-változatokat alkalmazták itt is. Az alapkivitelbe ezres, háromhengeres turbómotor kerül 90 vagy 110 lóerővel, emellett választható lesz az 1,5 literes négyhengeres motor 130 vagy 150 lóerővel, a csúcsváltozatba pedig 2 literes TSI motor kerül 190 lóerővel. Dízelből csak kétliterest kínálnak, 115 vagy 150 lóerővel.
Ezeken felül a 110 lóerős háromhengeres és a 150 lóerős négyhengeres benzinesek elérhetők lesznek enyhe hibrid hajtással, és itt is elérhető lesz a Golf GTE konnektoros hibrid hajtása az 1,4 literes TSI motorral, 204 lóerős összteljesítménnyel. A harmadik, kifejezetten környezetbarátnak szánt megoldás a CNG-s változat lesz, ebbe az 1,5 literes benzinmotor 130 lóerős változata kerül, vegyes sűrített földgázzal is működő üzemanyag-rendszerrel.
Természetesen a Seat is hangsúlyozta a premier során, hogy mennyit fejlesztettek az autó fedélzeti rendszerein. Itt is megjelenik a digitális műszerfal – egy 10,25 hüvelykes monitor veszi át a műszercsoport helyét, és 8 vagy 10 hüvelykes központi érintőképernyőn át használható az autó szolgáltatásainak zöme. Ennek kapcsán eltüntettek minden gombot a középkonzolról: ami nem vezérelhető a kormányról, az már csak a menüből lesz elérhető.
Az autó élő bemutatóját március elején tartják a Genfi Autószalonon, a piaci bevezetés pedig a második negyedévben kezdődik.