Európában ma valószínűleg a kisautóké a legzsúfoltabb, legélesebb versenyt hozó kategória, ahol a Hyundai-nak még nem sikerült beverekednie magát az élmezőnybe az i20-assal.
A Genfi Autószalonon bemutatkozó új generációval nyilván ismét az lenne a cél, hogy felnőjenek a legsikeresebb versenytársakhoz. Az i20-asból ugyan eddig is elment közel százezer darab évente, de akad olyan konkurens modell, amelyből több mint háromszor ennyi fogy, azaz még lenne hová fejlődni.
Egyelőre néhány képet mutattak a következő i20 generációról, ami ez alapján egyértelműen valamilyenebb lett az elődjénél. Mondjuk ezzel sem állítottunk sokat, hiszen a kifutó modell formája nem volt igazán jellegzetes, a következő i20-ason viszont jól látszik a tervezők igyekezete, hogy erősebb karakterrel ruházzák fel a típust. A hűtőmaszkból szinte kinövő első lámpák, és az oldalablaksort hátul lezáró króm-bumeráng is erre utal, ahogy a két árnyalatú fényezés és a középen vörös sávval összenövesztett lámpák is segítenek erősebbé tenni az autó karakterét.
Bár korábban több gyártónál is láthattuk, hogy szép lassan elhagyják a korábban olyan jellemző, leginkább dekorációs célú éleket az autó oldaláról, a Hyundai tervezői még szaporították is a számukat: nem csak az övvonalat és az ajtók alját emelik ki így, de a hátsó lámpáktól is indul egy rövidebb, előrefelé, ami elég szokatlan megoldás.
Az autó műszaki adataival még adós a gyártó, bár a pletykák szerint egyelőre marad az ezres, háromhengeres turbómotor, sőt, az 1,2 literes szívó négyhengeres is, de valószínűleg lesz valamiféle elektromos vagy hibrid változat is, amellyel alacsonyan tartható a szén-dioxid-kibocsátási átlag. Emellett állítólag készül a sportos N változat is, 1,6 literes, legalább kétszáz lóerős turbómotorral.