Bejelentették az elektromos túrakocsi-bajnokságot, a Pure ETCR-t
A Formula-E sikerét látva más versenyszervezők is az elektromos sorozatok felé fordultak. A TCR kategóriát meghonosító WSC Group, illetve a WTCC-t is szervező Eurosport Events most a túrakocsi-kategória átalakítását tervezi, a Pure ETCR nevű bajnokság bevezetésével.
Az ötletgazdák szerint bőven lenne hely egy ilyen bajnokság számára, hiszen a Formula-E, ahogy a legtöbb együléses bajnokság, csak márkanevek és technológiák népszerűsítésére alkalmas. A túrakocsi-kategóriában viszont a konkrét járművek is megjelenhetnek.
Az erőviszonyok kiegyenlítését itt is a legegyszerűbb módon oldják meg: az első két-három évben mindenkinek szabványos hajtást kell majd beépítenie. A 65 kWh-s verseny-akkumulátorokat a Williams Advanced Engineering szállítja majd, ugyanúgy, ahogy a Formula-E számára is. A 800 V-os Li-ion csomagok 300 kW, azaz 408 lóerő folyamatos, és 500 kW, azaz 680 lóerő maximális teljesítményű motorokat táplálnak majd. A hajtás mellett természetesen a gumiabroncsok is szabványosak lesznek – a szállító a Goodyear lesz – ami eltérhet egymástól, az a karosszéria, és talán a futómű kialakítása.
A verseny maga nem a túrakocsi-kategóriában megszokott módon zajlik majd, a lebonyolítás sokkal inkább a ralikrossz-versenyekéhez hasonlít. Négy fős csoportokba sorsolják a versenyzőket, akik az ezekben elért helyezésük alapján juthatnak a középdöntőkbe, majd a döntőbe. Természetesen az A döntő győztese nyeri az eseményt. A futamok 21 percesek lesznek, és a pilóták futamonként négy alkalommal használhatják ki az autó csúcsteljesítményét egy-egy előzés erejéig.
A tervek szerint a Pure ETCR-t az idén kezdik el reklámozni igazán látogatott autós rendezvényeken. Az első állomás a Goodwood Festival of Speed lesz, aztán Koppenhágában, a történelmi versenyautók fesztiválján is megmutatják az elektromos versenyautók képességeit. A túra ősszel Kínában folytatódik, és jövő januárban, a Daytona-i 24 órás versenyen zárul. Az első, nyolc futamos szezonját 2021-ben futhatja a Pure ETCR, és ha az érdeklődés indokolja, a futamok számát 2022-ben tízre emelhetik.
Valószínűleg versenyre kész gyártókból nem lesz hiány, a Hyundai, a Seat és a VW már kísérletezik is elektromos versenyautókkal, és van még néhány kézenfekvő jelölt. A kérdés inkább úgy merül fel, hogy sikerül-e megtalálni a közönséget az új típusú túrakocsi-verseny számára.