A 2003 óta szolgáló, és persze többször felújított VW Caddyt váltja a képeken látható modell, amely tényleg az utolsó csavarig új konstrukció.
Az MQB platformra épített újdonság bemutatóját még nem tartották meg, de ezúttal a német Auto Motor und Sport révén kerültek nyilvánosságra a fotói, még az embargó lejárta előtt. Azt nem mondanánk ezek alapján sem, hogy az új Caddy bármivel is érdekesebb vagy csinosabb lenne az elődjénél, viszont részleteiben markánsan eltér attól. Az oldalajtók például egyforma magasak, és egyik sem ér a tetőig, mint az előd tolóajtaja, hátul pedig a tetőoszlopig érő lámpatestek jelentenek látványos eltérést az elődtől.
Adatokat egyelőre egyáltalán nem tudunk, pedig ha valahol, hát a helykínálatban vagy a hasznos tömegben jelenthet komoly előrelépést az új modell. Az MQB platformra váltás ilyen szempontból egyébként jól jöhet, a korábbi modellváltásoknál jellemzően 50-100 kg tömegcsökkenést hozott minden VW típusnál.
Az azért valószínű, hogy az előző generáció hátsó merev tengelye és laprugói helyett jobb megoldást használ a VW, ahogy az is, hogy a motorválaszték a VW Golfból már megismert újdonságokat tartalmazza majd, azaz enyhe hibrid rendszerben kapjuk az összes benzines változatot, a dízelmotorok pedig itt is dupla redukciós katalizátort kapnak az alacsonyabb nitrogén-oxid-kibocsátás érdekében.
A képek kiszivárgása egyébként arra utal, hogy legfeljebb napok vannak hátra a premierig, így már biztosan nem kell sokat várnunk a részletek nyilvánosságra kerüléséig.