A Nikkei Asian Review portál szerint nem sok újdonságra számíthatunk az elkövetkezendő években a Mazdától. A japánoknak nyomós okuk lehet a látszólagos megtorpanásra.
A portál szerint a háttérben egy teljesen új platform és egy új, hathengeres benzinmotorcsalád fejlesztése áll. A Mazda ezzel a fejlesztéssel szeretne erősebb konkurenciát állítani a német és a japán prémiumgyártókkal szemben. A Mazda elég kicsi a független autógyártók piacán, így érthető a pár éves kihagyás, azonban a fejlesztés iránya némiképp meglepő.
Manapság már a prémiumgyártóknál is felmerül az összebútorozás lehetősége a nagyobb belső égésű motorok gyártásánál, hiszen ezekkel a motorokkal általában nem sikerül teljesíteni az európai 99 g/km-es CO2-kibocsátási normát, így muszáj valahogy ellensúlyozni a kiszabott büntetőadókat.
A lépés annak fényében is meglepő, hogy a Mazda nem különösebben áll jól a villanyautók fejlesztésével. Az MX-30-as, nem túl acélos hatótávval rendelkező villanyautójukat még épp csak mutogatják az újságíróknak, és bár rendeléseket már vesznek fel rá, az első példányok csak 2021-ben érkeznek majd meg. Annak fényében sem tűnik kockázatmentesnek a 2 éves kihagyás, hogy egyik húzómodelljük, a Mazda 6 2022-ben már 10 éves lesz.
Via: Motor1