Erősebb szabványosítás jöhet a Renault-nál
A Renault az elmúlt hónapokban több olyan szakembert is leszerződtetett, akiktől a hatékonyság növelését remélik. Az egyikük Gilles Le Borgne, aki a Peugeot csoportnál részt vett a manapság alkalmazott platformok fejlesztésében, a Renault pedig a járműtervezésért felelős alelnökként alkalmazza. Az 57 éves szakember most vázolta, hogy miként változtatna a Renault, illetve bővebben a teljes szövetség műszaki megoldásain a nyereség növelése érdekében.
Le Borgne január elejétől dolgozik a Renault-nál, és mostanra állítólag áttekintette a cég típusainak műszaki dokumentációját, sőt, személyesen is végigtesztelte a teljes kínálatot. Ezek alapján fogalmazta meg a kritikáit, amelyekre a jövőbeli fejlesztési terveket alapozzák. A szakember szerint tervezési és befektetés-hatékonysági szempontból is lenne még javítani való. A legerősebb kritikája a CMF platformcsaláddal kapcsolatban az, hogy a padlólemez felett alig tartalmaz szabványos elemeket. A közös alapokra teljesen eltérő szerkezetű karosszériák épülnek, így az alkatrész-megosztási lehetőségeket messze nem használja ki a Renault-Nissan-Mitsubishi. A szakember szerint erősebb szabványosítással sokkal többet nyerhetnének minden szinten: csökkennének a fejlesztési és gyártási költségek, de a közös beszerzéseken is nagyobb összeget foghatna a cégcsoport.
Ugyanakkor úgy néz ki, az alapok rendben vannak: a CMF platformokat Le Borgne is hatékonynak nevezte helykihasználási, gyártási és konstrukciós szempontból is. Emellett kifejezetten megdicsérte a Renault által kifejlesztett E-Tech hibrid hajtásrendszert, amelyet az idén kezdenek kínálni a Clio és Captur modellekhez.
A műszaki kérdéseken kívül Le Borgne szerint a cégnél a szakemberek kihasználtsága sem megfelelő. Hiába rendelkezik a cég fejlesztési kapacitással Franciaországon és Japánon kívül Brazíliában, Indiában, Koreában, Romániában és Spanyolországban, ha nem használják ki igazán az ezek által kínált lehetőségeket.
Munkaszervezési szempontból fontos változtatás, hogy a jövőben igyekeznek majd elkerülni a párhuzamos fejlesztéseket. Minden új projektet a szövetségi partnerek egyike irányít majd, és a többiek a vezető gyártó döntéseit követve készíthetik el saját változataikat a kérdéses autóból. Így várhatóan sokkal kevesebb lesz az eltérő alkatrész az azonos alapú modellekben. Ezen felül várhatóan változtatnak a CMF platformokon is: több alkatrészt szabványosítanak majd, bár ezek a változtatások csak a következő jármű-generációban, azaz évek múlva kezdhetik éreztetni a hatásukat.