Az AMG újabb modellben mutatja be a legerősebb kétliteres utcai turbómotorokat. Az A és a CLA osztály után a GLA-ból is bemutatnak egy 45 AMG jelzésű változatot, amelybe a rekorder motort építik, összkerék-hajtással és nyolcfokozatú dupla kuplungos váltóval.
A legerősebb széria kétliteres a sima GLA 45-ösbe 387 lóerős és 480 Nm csúcsnyomatékú változatban kerül be – ezzel 4,4 másodperc alatt érhető el a 100 km/h – aki viszont nem elégszik meg a csúcsváltozatnál kevesebbel, az megkaphatja az S változatot, 421 lóerős motorral. Gyorsulni ez sem tud sokkal jobban, összesen egy tizedet tud javítani a gyengébb modell eredményén, de hogy mégis legyen valami érdemlegesnek tűnő különbség a dinamikai adatokban, a végsebesség itt nem 250, hanem 270 km/h, a Driver's Package nevű plusz csomag megrendelése nélkül is.
További eltérés a polgáribb kivitelű GLA változatokhoz képest az AMG adaptív lengéscsillapítású futóműve, a négydugattyús első fékek, illetve néhány extra légterelő: elöl a lökhárító alá került ilyen, hátul pedig nagyobb szárnyat építettek az ötödik ajtó tetejére.