Az európai Év Autója címet az idén a Peugeot 208-as kapta meg, megelőzve a két csak villanyautóként kapható döntőst, a Tesla Model 3-ast és a Porsche Taycant.
A Peugeot 208-as 281, a Tesla Model 3-as 242, a Porsche Taycan 222, a Renault Clio 211, a Ford Puma pedig 209 pontot kapott. Ez az öt autó alkotta az idén a viszonylag szoros élbolyt, amelyet némiképp lemaradva követett a Toyota Corolla 152 és az új, fronthajtású 1-es BMW 133 ponttal.
A tavalyi holtverseny után, ahol egy hajszálnyinál is kevesebbel győzött az elektromos Jaguar I-Pace, most már sokkal határozottabban az elektromos autók felé billent a zsűri véleménye: a Peugeot az egyetlen típus, amely elektromos, benzines és dízelmotoros kivitelben is elérhető, a Tesla és a Porsche pedig már csak villanyautóként létezik.
Csikós szerint...
Az eredményekhez mindenképp érdekes adalék a mi saját zsűritagunk, Csikós Zsolt véleménye, aki meg is indokolta saját ítéletét – ez itt alant olvasható.
BMW 1-Series: 1 pont
A 2020-as döntősök közötti szavazás kakukktojása ez: az 1-es szériának kizárólag hagyományos motorjai vannak és egyetlen karosszériatípusa. Nincsen tehát hibrid, elektromos változat, de még háromajtós sem a kínálatban. Ettől még az összes változata jó, mindben legalább közepesen élvezetes a motor, s van egy összkerékhajtásos, igazán izgalmas M135i is a kínálat tetején.
Ford Puma: 2 pont
A Ford olyan helyeket fedezett fel a kis méretű SUV-architektúrában, amit előtte senki; bár ez az autó a Fiesta alapjára készült, a magasabb Puma belsejébe mégis elfér négy felnőtt, a csomagtartójában pedig ott a súlyosan mély Megabox – annak az alján még lefolyónyílás is van. Más jó vonások: modern biztonsági funkciók, jó formaterv, kellemes mild hibrid hajtásláncok.
Peugeot 208: 4 pont
Évtizedek óta nem készített senki ennyire jól kinéző kiskocsit. A jobb 208-as változatokban ráadásul ott a kétrétegű LCD-s, 3D-műszerpanel is. Ezen túlmenően a benzinmotorok mind tele vannak élettel, takarékosak és tiszta üzeműek, van egy használható de zajos dízel és egy csodásan kifinomult, villamos verzió is. Kár, hogy a hátsó üléseken oly szűk a hely és hogy a csomagtartó egészen aprócska.
Porsche Taycan: 4 pont
Ez előtt soha nem létezett még ennyire igaziautó-szerű villanyautó. A Taycan a sebesség, kanyar-G-k, fékhatékonyság és általános bélkitépő-képesség csodás egyvelege, miközben kiszámítható és élvezhető még az erőskála tetején is. Kényelmes, rendkívül csendes, szép a kidolgozása, de az árcédula, ami rajta van, már más tészta.
Renault Clio: 4 pont
Négy felnőttet elvisz? Nagyjából. Használható a csomagtartója? Abszolút. Megtömték az összes biztonsági és kényelmi cuccokkal? Pipa. De a Clio többet tud annál, hogy a nyers logika és értékarányosság felől közelítsük. Igazi minőséget is találunk itt, a motorjai szinte mind tökéletesek és van egy szenzációs, innovatív hibrid is a kínálatban, amely mentes a rémes befőttesgumi-effektustól.
Tesla Model 3: 6 pont
Ennyi pénzért ezt a fajta sebességet és gyorsulást máshonnan megkapni lehetetlen. Óriási az elektromos hatótávolság. A töltőhálózat sűrűsége és a feltöltési sebesség mindkettő kivételes. Óriási benne a csomagok számára fenntartott hely, elfogatható a belső tér mérete, nulla az emissziója és még tartós is. Nem nehéz észrevenni, miért beszédtéma mostanában a Tesla Model 3 mindenféle körben. Ezek után kit érdekel a kidolgozási minőség és a kemény rugózás?
Toyota Corolla: 4 pont
A Corolla óriási rössel tér vissza az aurisos évek után. Szívdöglesztő kinézet, finom belső tér, egy kivételesen takarékos alap-hibrid és egy agilis és kulturált csúcs-hibrid a kínálat két fő eleme. Van belőle sportos ferdehátú és tágas (a csomagoknak is) kombiváltozat. A minőség és a megbízhatóság két olyan tétel, amivel biztosra mehetünk itt.
Ha megnéznéd, hogyan vártuk, majd értékeltük az eredményeket a genfi eredményhirdetés alatt, itt megteheted: