Nem gyárt több villanyautót a német posta
Tavaly még úgy volt, hogy Kínába költöztetik a gyártást, de úgy tűnik, ez sem volt elég jó terv. A Deutsche Post már megkezdte a cég bezárásának előkészületeit, így még az idén megszűnik a Streetscooter.
Eredetileg egyetemi projektnek indult a Streetscooter: a céget 2010-ben alapították Aachenben, az ottani egyetem kezdeményezése nyomán. Az első elektromos prototípust 2014-ben mutatták be, két évvel később pedig megvásárolta a céget a Deutsche Post. Első körben a német posta igényeire fejlesztették ki tisztán elektromos szállítójárművüket, de a terv az volt, hogy később szélesebb körben is elérhetővé teszik, és így az üzlet önfenntartóvá válhat.
Valószínűleg nem tett jót az üzletnek, hogy mostanra szinte minden nagyobb európai gyártónak lett valamilyen elektromos furgonja, ahogy az sem, hogy évi 10 ezer példányban készült az autó Németországban, amitől a vételára sem lett igazán baráti. Az évek során többféle megoldással is kísérleteztek: először a Fordot nyerték meg helyi partnernek, be is mutatták a Transit alapjaira épített elektromos modellt, majd tavaly a kínai Cheryvel állapodtak meg egy kínai vegyes vállalat kialakításáról. Ám úgy néz ki, túl nagy a baj ahhoz, hogy ezek a lépések eredményesek legyenek.
A cég pénzügyi vezetője, Melanie Kreis elmondta, hogy csak tavaly nagyjából 100 millió euró veszteséget hozott a vállalkozás, és korábban sem termelt nyereséget a cég. Az idén még készül néhány ezer Streetscooter még az üzem bezárása előtt a Posta számára, amely jelenleg nagyjából 11 ezer ilyen kézbesítő járművet használ, elsősorban városi környezetben. A terv az, hogy 2021-től már valamelyik autógyártótól szereznek be elektromos kézbesítő járműveket.