A Mercedes formatervezői elég alaposan átdolgozták az E osztályt, de arra láthatóan vigyáztak, hogy egyetlen változtatás se hasson meglepetésként.
Egyes vélemények szerint az elegancia az, ami a divatból néhány év után, letisztulva megmarad, és ha másutt nem is, a Mercedes E osztályon ezt már sokszor láthattuk. Most is eszerint újították fel: minden új formai megoldását láttuk már valahol, ha nem is tűpontosan így, de hasonló formában. A krómcsíkkal összekötött, vízszintes tájolású hátsó lámpák például az S osztály kupé-változatáról lehetnek ismerősek, míg a lefele szélesedő hűtőmaszk a négyajtós AMG GT-n és a CLS-en tűnt fel évekkel ezelőtt.
Ezzel egyébként fel is soroltuk a legfontosabb formai újdonságokat: az E osztályban a két vége esett át a legkomolyabb változásokon, középen nem igazán bántották. Műszaki szempontból is kevés az igazi újdonság, bár most először lesz elérhető a típus a Mercedes soros hathengeres benzinmotorjának, az M256-osnak a nem AMG változatával, amely az E450 jelzésű változatba kerül, és 362 lóerős lesz. Ezzel el is tűnnek a régebbi V6-os motorok a típusból, ahogy lassan a teljes Mercedes kínálatból is. Az összes hathengeres motor, a dízelek és a benzinesek is 48 voltos enyhe hibrid hajtással érkeznek.
A belső térben szintén visszafogott változtatásokat hajtottak végre. A dupla kijelzős MBUX műszerfal kétféle méretben lesz elérhető, 10,25 illietve 12,3 hüvelykes panelekkel. Emellett új a kormánykerék, amely kifejezetten érdekes, dupla küllős kialakítású, amivel már négy kis felületet alakíthattak ki a gombok számára.
A felújított E osztály Európába a nyár folyamán érkezik, és bár most még csak a szedánt és a kombit újították fel, úgy tudjuk, még az idén bemutatkozik az átdolgozott kupé és kabrió is.