Az ígéretéhez híven bemutatta a Fiat az elektromos 500-as következő generációját. A meglepetés az, hogy nem is lesz másféle: a benzines és dízelmotoros változatok nem készülnek ezzel az új karosszériával, csak a villanyos marad. A hagyományos motorok a régi kasztniban élnek tovább még pár évig.
A Fiat 500-as már eddig sem volt a legolcsóbb kisautó, most viszont ritka luxuscikké változik. Az új generáció ugyanis csak elektromos hajtással lesz elérhető. A limitált, full extrás, kabrió első kiadás 37 900 eurós áron, átszámítva úgy 12,7 millió forintnak megfelelő összegért lesz elérhető (magyar ára csak májustól lesz ennek a verziónak), nyártól azonban bemutatnak egy ennél olcsóbb és egyszerűbb alapkivitelt. Ezzel nyilvánvalóan változik a célközönség is, hiszen azonos használati értéket mostantól több, mint háromszoros áron kínálnak majd.
Az üzleti modell egyelőre nem egészen egyértelmű, viszont azt már tudjuk, hogy mit tartalmaz az új modell. A műszaki alapjai teljesen újak, de ebből nem látszik sok, csak annyi, hogy széltében és hosszában is 6 centit nőtt a jármű. A formaterv viszont összhatásában alig változott, csupán a részletek jelzik, hogy ez itt már az új 500-as. Ilyen az ovális kerek fényszórók felső része helyén a jellegzetes LED-karima, vagy a krómbajszok közé zárt 500 logó az autó elején. Elegáns korszerűsítés lenne ez, ha közben nem vált volna elérhetetlenné a típus.
A műszaki tartalom egyébként villanyautós mércével teljesen átlagosnak tűnik, talán az átlagnál kicsit nagyobb akkumulátorral. A motor 116 lóerős, az akkumulátor pedig 42 kWh-s, ami állítólag 320 km-re is elegendő lehet. A kisautó 9 másodperc alatt érheti el a százas tempót, a végsebessége pedig 150 km/h. Az 500-as egyébként segít optimálisan felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát: három üzemmódot kínál, a Normal mellett van egy Range és egy Sherpa üzemmód is. Ez utóbbi a motor teljesítményének korlátozásával, a végsebesség 80 km/h-ra csökkentésével, valamint a klíma és az ülésfűtés kiiktatásával is segít spórolni. A csomag része ezen kívül egy 2-es szintű önvezető rendszer is.
A villanyautók között egyelőre egyedülálló módon az új 500-as egy dallamot játszik menet közben: az Amarcord című Fellini film alapmotívumát, amely Nino Rota szerzeménye. Valószínűleg érezték, hogy minden trükkre szükség lesz az új árszint elfogadtatásához, ezért az új 500-asból készíttettek három bevezető változatot három divatcéggel közösen: a Giorgio Armani, a Bvlgari és a Kartell tervezett három egyedi példányt.
A Fiat a régi modellt is gyártásban tartja még legalább két évig, alighanem azért, hogy ne tűnjön el egy csapásra minden vevője, ezt a frissiben bemutatott mild hybrid kivitelben is árusítják négymillió forinttól.