A GM-mel építtet villanyautót a Honda
A GM március elején mutatta be az LG Chem segítségével kifejlesztett új villanyautó-alapot, amelynek az Ultiumnak nevezett moduláris akkumulátor-rendszer a központi eleme.
A Honda bejelentése szerint a közös fejlesztésű modellek külső és belső kialakítását maguk tervezik meg, viszont a gyártást teljes egészében a General Motorsra bízzák. Az így előállított két elektromos típusról egyelőre nem tudni, hogy milyen méretűek vagy jellegűek lesznek, bár nem lepődnénk meg rajta, ha nagy méretű SUV- vagy pickup-jellegű autókról lenne szó, amelyeket akár a közeli jövőben is nyereséggel kínálhatnak Észak-Amerikában, a költséges elektromos hajtáslánc ellenére.
Az Ultium rendszer szokatlan lehetősége a többi hasonló gördeszka-platformhoz képest az, hogy az akkumulátor-modulok egymás felett két sorban is elhelyezhetők, így elérhető vele a 200 kWh akkumulátor-kapacitás. Így nagyobb modellek – az Észak-Amerikában olyan divatos nagy terepjárók és platós kisteherautók – számára is használható, akár 500 km feletti hatótávolságot biztosíthat. Nem lenne meglepő, ha a Honda is igyekezne kiaknázni ezt a lehetőséget.
A GM által gyártott Honda villanyautókat 2023 körülre várhatjuk, ha minden a tervek szerint halad.