Újraálmodták a legendás indiai ősautót
A furcsa ötleteiről és ízlésvilágáról ismert, de nemzetközi hírű indiai formatervező, Dilip Chhabria legújabb munkája a Hindustan Ambassador korszerű, elektromos átirata.
A tervező láthatóan igyekezett összehozni a modern formatervezési és autótervezési elveket az Ambassador alapjául szolgáló 1956-os Morris Oxford keskeny és magas felépítésével. Az ellentmondást úgy igyekeztek feloldani, hogy az övvonal felett kifejezetten keskeny az autó, alatta viszont két lépcsőben szélesítettek rajta: az övvonal mentén, illetve a kerekek felett.
Az összhatás elég esetlen, bár ezzel tulajdonképpen fel is idézi az Ambi – ahogy Indiában nevezik – egyik fontos tulajdonságát. A korszerűsítések révén a típus pályafutása első húsz éve után jellegzetes elegyét alkotta a régi és az új megoldásoknak.
A rövid autó telibe krómozott, nagy felületű hűtőmaszkja és küllős kerekei is csak erősítik az autó paródia-jellegét, bár Chhabria úr szerint ez egy komoly projekt, gyártást is terveznek. A szériamodellbe elektromos hajtást szánnak, amelyet egy svájci cég fejleszt a most éppen DC2 Design néven futó vállalkozás számára.
Kifejezetten érdekes kérdés, hogy utalhat-e bármi az Ambassadorral való rokonságra. A prototípuson ilyen részlet nincs, és ez talán nem is véletlen. A Hindustan Motors ugyanis eladta a típusjelzés jogait a Peugeot-nak néhány éve, és nem túl valószínű, hogy a francia cég ne maga tervezett volna hivatalos utódot az Ambi számára.