Kémfotókon a következő Range Rover
Azóta, hogy divatba jött a luxusterepjáró, a Range Rovernek, amely az elsők között volt, egyre komolyabb piaci versenyben kell helyt állnia. És bár mostanra egész komoly kínálatot tartó márkát fejlesztettek köré, még mindig a melléknevek nélküli modell áll a kínálat csúcsán.

A következő generáció fejlesztése egy ideje már folyik, és a legújabb kémfotókon egész jól kivehető, hogy mire számíthatunk. Nagy forradalomról persze nincsen szó: a típus legfontosabb ismertetőjegyei, a vízszintesen elvágott, vastag tető, és a nagy függőleges kiterjedésű motorháztető nyilván a helyén marad, sőt, az autó arányaiban sem látszik jelentős változás. A farrész mintha kevésbé lenne szögletes, és úgy látszik, a sárvédőívek is feltűnőbb domborítást kapnak, de attól azért nem kell tartani, hogy a következő generáció formaterve felborítaná a hagyományokat.
Alapként természetesen itt is azt a szegecselt alumínium struktúrát alkalmazzák, mint a Jaguar Land Rover minden nagyobb modelljében. Egyrészt mert nemigen akad más, másrészt mert ezzel könnyebb autót építhetnek, mint acélból. Bár a jelenlegi Range Rover menetkész tömege is 2,1 tonna feletti, acélkarosszériával a gyáriak szerint úgy 400 kilogrammal lett volna nehezebb.
Úgy tudjuk, a most készülő modellből így is lesznek kivételesen nehéz változatok, így terveznek tisztán elektromos kivitelt, és persze konnektoros hibridet is legalább 50 km-es elektromos hatótávval. És bár eddig még nem láttunk rá bizonyítékot, azok a pletykák is tartják magukat, hogy ennek az új Range-nek már a BMW-től jön a csúcsmotorja. Állítólag a legerősebb változatba a németek 4,4 literes, dupla turbós V8-asát szánják, bőven 600 lóerő felett csúcsteljesítménnyel.
Ha minden igaz, jövőre mutatkozhat be az új csúcsmodell, amely minden eddiginél keményebb mezőnyben kell, hogy helyt álljon, hiszen a német, japán és amerikai konkurencia mellett az olyan márkák is kínálnak luxusterepjárót, mint a Bentley és a Rolls-Royce.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
