Superformance MKIII-R: modernizált kövület
Bár Cobrából a Shelby az igazi érték, évtizedek óta ez az egyik leggyakrabban másolt sportkocsi: több tucat változata készül, mindenféle minőségben a világ minden táján. A kaliforniai Superformance az igényesebb gyártók közé tartozik – ők eleve hivatalosan megvásárolták a licencet Carrol Shelbytől – és most kiadtak egy olyan változatot az MkIII-ból, R néven, amely néhány részletében kifejezetten korszerűnek hat.
A legfeltűnőbb nyilván az autó elején kialakított légterelő, amely egyértelműen modernnek látszó részlet, de a hátsó rész diffúzor-jellegű kialakítása is elég idegenül hat a Cobra 1950-es éveket idéző formáin. A többi részlet viszont inkább az eredeti Shelby Cobra stílusát hozza: belül is a kerek műszerek, kézzel varrott bőr kárpitok és néhány szépen csillogó króm felület határozza meg az összképet.
A Superformance szokásához híven a vásárlóira bízza, hogy milyen motort építtetnek az üres motorházzal 79 900 dollárért kínált gépbe: a bemutató példányba hétliteres, 510 lóerős, Roush tuningos motor kerül ötfokozatú Tremec váltóval, de kínálnak beépítő készletet minden létező Ford V8-ashoz, és a Tremec kézi váltója mellett az elpusztíthatatlannak ismert, négyfokozatú Ford Top-loader váltót is be lehet építeni.
A motorral együtt is csupán 1088 kilós MKIII-R néhány modernkedő részlete ellenére hűségesen hozza a Shelby Cobra karakterét: spártaian egyszerű és végtelenül nyers – az oldalt kivezetett, tompítatlan kipufogókkal nyilván borzalmasan hangos is – és semmiféle segítséget nem nyújt a vezetőjének. Aki egy ilyen géppel képes gyorsan menni, és túléli, arra biztos nem mondja senki, hogy fakezű.