A Fiat még 2012-ben mutatta be az 500L egyterűt, és két évre rá az 500X városi terepjárót. Ám azóta sokat változott a piac: az X a divatnak megfelelően népszerűbb lett, az L vásárlói viszont fogytán vannak – alighanem ez az oka, hogy a két modellből egyet csinálna a Fiat Chrysler vezetése.
Az információt Olivier François ejtette el: úgy fogalmazott, hogy egy 500XL várható, amely mindkét modelltől örököl majd valamit. „Az L kiváló alany lenne a villanyosításra: elég magas, hogy elférjenek alul az akkumulátorok, és még bőségesen marad hely az utastérben. Emellett a családi felhasználás is jól passzol az elektromos hajtás lehetőségeihez: jellemzően sok a városi használat, és nem túl nagyok a megtett távolságok. Ugyanakkor az L egy egyterű, és ez a karosszériatípus mostanában eléggé kiment a divatból... Az ideális autó a két modell valamiféle keveréke lenne.” - mondta a vezető, majd azt is hozzátette, a megvalósítás nem a nagyon közeli jövőre várható.
Jelenleg messze az 500X a népszerűbb: ebből a legjobb évében közel 105 ezer fogyott Európában, de tavaly is 89 ezret értékesítettek, míg az 500L eladásai az utóbbi években erősen visszaestek: a 2014-es csúcs még 94 ezer autó volt, de 2019-ben már csak 36 ezret tudtak eladni.