A Volkswagen is kihagyja a kereskedéseket a villanyautók eladásából

2020.06.01. 09:09

A Tesláéhoz hasonló módszerrel tervezi értékesíteni a jövőben villanyautócsaládját a Volkswagen. Egy kevés szerepet azért hagynak a kereskedőknek az ID-knél, de leginkább csak közvetítők lesznek a szalonok a jövőben.

gdd

A VW bejelentése szerint az ID-ket már nem a gyakorlatilag minden országban bevett módszerrel, kereskedésekben árulja majd, hanem amennyire lehet, online várják majd a rendeléseket az autókra. Ezzel együtt minden kereskedői szerepet maguk intéznek majd a tesztvezetés megszervezésétől a konzultációkon át a leszállításig. Végeredményben ez azt is jelenti majd, hogy a gyártó dönti el az autók végső árát, ami így egységes lehet, hiszen itt nem játszanak majd a kereskedői kedvezmények, akciók, alkuk és kezelési költségek. 

id3 fac

A módszer nem olyan rég még eretneknek számított, a jelentősebb szereplők közül csak a Tesla élt vele. Náluk kezdettől fogva nincsenek bevonva a viszonteladók az eladás folyamatába Amerikában. Kereskedőhálózat híján ők bemutatótermeket építettek, ahol meg lehet fogdosni az autóikat, majd az interneten bárki megrendelhette közvetlenül a gyártótól. A Volkswagennek már van egy jól kiépült kereskedői hálózata, amit kár lenne teljesen kizárni a folyamatból. Éppen ezért a kereskedéseknek meghagynak egy kevés közvetítői szerepet: azokba rendelheti majd és ott veheti át ID-jét az ügyfél. Az új módszert Németországban próbálja ki a VW, az ottani tapasztalatok alapján dől majd el, hogy kiterjesztik-e más országokra is.