A Fiat is a városhatáron megtisztuló hibrid hajtással kísérletezik
A legtöbb konnektoros hibridautó most is rendelkezik legalább 30-40 km tisztán elektromos hatótávval, de ma még semmi nem garantálja, hogy ezt a lehetőséget ott használják fel a tulajdonosaik, ahol a leghasznosabb lehet: a zsúfolt városközpontokban.
A Fiat Chrysler Geofencing Lab nevű kísérletével erre a problémára keresi a megoldást. A lényege, hogy az autó aktuális helyzetétől függően automatikusan kapcsol át elektromos üzemmódba. A rendszert egyelőre Torino belvárosában tesztelik, de azt mondják, a később más nagyvárosokban is működni fog. Először várhatóan a cégcsoport két konnektoros hibrid modelljébe kerülhetnek be, a Renegade és a Compass 4xe nevű változataiba.
Nem a Fiat-Chrysler az egyetlen, amely hasonló megoldást tesztel. A BMW Rotterdamban kísérletezett egy olyan rendszerrel, amely SMS-figyelmeztetést küld a belvárosba behajtó tulajdonosnak, hogy kapcsolja ki a belsőégésű motort, a Ford Tourneo Custom Plug-in Hybrid pedig az olaszok megoldásához hasonlóan egyszerűen kikapcsolja a benzinmotort az alacsony kibocsátású zóna határán.
A fejlesztések célja minden esetben az, hogy az ilyen rendszerrel felszerelt autók a tisztán elektromos modellekhez hasonló feltételek mellett hajthassanak be a belvárosokba, de ez csak akkor válik lehetségessé, ha nem csak egy-egy autótípuson, egy-egy városban működik majd a GPS navigáción alapuló rendszer.