2022 közepe előtt már inkább ne várja a piac a Ford elektromos platósát, mondta egy interjúban nemrég a Jim Farley, a márka vezérigazgatóhelyettese. Nagyobb csapás ez a Fordnak annál, ahogy elsőre tűnhet.
Miközben az amerikai autópiacot még mindig az olyan óriások uralják, mint a Ford és a General Motors, egyre kellemetlenebb, ahogy ezek a dinoszauruszok töketlenkednek villanyautó-fronton. Nem mintha az USA különösebben rákapott volna az elektromos autózásra, de a nem túl távoli jövő még ott is szinte biztosan villanyos, a még mindig légypiszok méretű Tesla pedig nem egy gyomrost bevitt már a nagyoknak. Például a Cybertruckkal, ami az USA-ban felfoghatatlanul népszerű középnagy pickupok kategóriájába érkezett full villanyhajtással. És hogy mitől kaptak rá a villanytól irtózó amerikai pickuposok? 4,5 tonnát tud vontatni, miközben 4,5 másodperc alatt futja a 0-100-at.
Hogy mennyire rosszul viselik a nagyok, hogy a semmiből jött kaliforniai gyártócska az ő terepükön ér el nagy népszerűséget és rohamtempóban növekvő eladásokat, arról a GM részéről van egy friss sztori. Őket annyira megviselte, hogy fontos szegmensekben bukták el az elsőzést villanyban, hogy már nagyban dolgoznak elektromos kisteherautójukon, hogy ott végre mindenki előtt dobhassanak egy nagyot. A Ford viszont nemhogy első nem lesz már a villanypickupozásban, de ha így folytatják, nemcsak a Cybertruck kerül korábban az utakra, de a Hummer márciusban már majdnem bemutatott platósa is. Farley az interjúban azt mondta, a korábban tervezetthez képest legalább fél évet csúszik majd az F-150 elektromos változata, azaz a konkurensek után kábé egy évvel, 2022 nyarán kerülhet majd a piacra.