Bár a konkurenciánál később kezdett hozzá a fejlesztésekhez, a Toyota igyekszik ledolgozni a hátrányát villanyautó-fronton. Úgy tűnik, rövidesen két új modellt is bemutatnak, amelyeknek a formájára Kínában is védelmet kértek.
Az eljárás része, hogy a védett formatervet nyilvánosságra hozzák – ismeretlen dolgok másolásától eltiltani sem lehet senkit – és ennek kapcsán két Toyota formaterve is ismertté vált. Mindkét modell szabadidőautó-jellegű: a kisebbik méretben és jellegben leginkább talán egy megemelt, szélesített sárvédős Nissan Leaf-re emlékeztet, a másik viszont testes családi SUV- A részletmegoldásokon az látszik, hogy a tervezők igyekeztek érdekessé tenni a szokványos alapformákat, akár az esztétikum rovására is – ami egyébként a Toyotánál nem példa nélküli – így mindkét autó orrán zavaros vonalkavalkáddal találkozunk.
Valószínű, hogy mindkét modell az e-TNGA platformra épül, ami a szabvány Toyota alkatrészkészlet villanyautókhoz igazított változata. Ez egyebek közt 50 és 100 kWh-s akkumulátorokat tartalmaz, és 107 és 201 lóerő közti teljesítményű villanymotorokat, amelyekből egy vagy kettő kerülhet az autókba. Az elérhető legnagyobb teljesítmény 402 lóerő lesz, ezt az összeállítást azonban csak sportos Gazoo Racing modellváltozatokban tervezik alkalmazni.
Bár biztosat egyelőre nem tudunk a két elektromos Toyotáról, pletykák szerint a sorozatgyártás 2022 környékén indulhat meg, és ezek lehetnek a cég első, globális szerepre szánt villanyautói. A cég egyébként Kínában már kínálja a C-HR elektromos változatát, de úgy tudjuk, azt nem tervezik más piacokon is bemutatni.