Megmutatták az Ineos Grenadier prototípusát, így már nem kell találgatnunk, hogy az előző, alvázas Land Rover Defender szellemi utódaként beharangozott modell mennyire emlékeztet majd a példaképre. A válasz pedig: amennyire csak lehetséges.

Még a részletmegoldások is hasonlóak. Például az ablakkeretek, a karosszéria jellegzetes, vállas övvonala, a tető kialakítása vagy a sárvédőívek – csak az arányok nem stimmelnek. Az oldalablakok alsó pereme például nincsen egy vonalban, ahogy a Land Roveren, nagyon más a tengelytáv és a túlnyúlások aránya – ebből a szempontból inkább a Mercedes G osztályra emlékeztet a Grenadier – és persze az autó orrkiképzés sem azonos. Az Ineos terepjárója látványosan szélesebb is, mint a Defender volt, de ettől a hasonlóság még letagadhatatlan.
Egy ilyen hasonmás még a különbségek ellenére is egyértelműen megérhet egy pert, bár az azért kérdéses, hogy a Land Rover vezetése kikezd-e a vegyipari óriásvállalattal, amely elég forrással rendelkezik egy saját terepjáró kifejlesztéséhez. Azon sem csodálkoznánk, ha egyfajta taktikázás állna a Grenadier korai bemutatásának hátterében. Az Ineos szerint is legalább egy év és több mint 1,8 millió kilométernyi teszt áll az autó és a szériagyártása között. Ez pedig elegendő idő, hogy kiderüljön a Land Rover álláspontja, és az Ineos akár át is szabja a Grenadier néhány részletmegoldását, hogy a szériagyártás megkezdéséig elsimítsa a konfliktusokat.
A formaterven túl egyelőre kevés konkrétumot árultak el a Grenadier-ről. Annyi biztos, hogy a BMW soros hathengeres benzines turbómotorját kapja 8 fokozatú ZF automata váltóval és külön kapcsolható felezővel, a terepjárós felhasználáshoz azonban áthangolják a motort. A merev tengelyes első és hátsó futómű, illetve az alvázas felépítés elsősorban terepjárásra teszi alkalmassá a típust, de a gyáriak szerint épített úton sem lesz kényelmetlen. Ilyen szempontból állítólag a Jeep Wrangler komfortszintjét célozták meg.
Az már ránézésre is sejthető, hogy a Defendernél szélesebb, nagyobb motorral felszerelt modell nem lesz könnyű. A cél állítólag 2,4 tonna menetkész tömeg lenne, ennél az autó most még vagy 80 kilóval nehezebb, de állítólag aktívan dolgoznak a problémán. A karosszéria felépítése egyébként nem követi az ős-Defenderét: a fejlesztők szerint hamar kiderült, hogy a törésteszteken egy nagyrészt alumínium struktúra, amilyet eredetileg elképzeltek, nem válik be, ezért vegyesen alkalmaztak nagy szilárdságú acélt, alumíniumot és műanyagot.

Az igazán érdekes az, hogy az Ineos árban állítólag bőven az új Land Rover Defender alatt kínálná a saját terepjáróját – itt is inkább a Jeep Wrangler árszintjét célozzák. A fejlesztést vezető Dirk Heilmann szerint a cél az, hogy a szériagyártást 2021 végére be tudják indítani, és az időkritikus fejlesztésekkel jól haladnak ahhoz, hogy ezt el is érjék.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Mercedes már dolgozik az AMG ONE utódján
Erre utal egy sejtelmes kép, valamint iparági források is.
- Hírek
Ősztől nemcsak a gyomrodat, hanem a villanyautódat is töltheted a KFC-nél
Az áramot nem kosárban adják.
- Hírek
Most tied lehet az egyik legritkább Mazda MX-5
Csak az Egyesült Királyságig kell érte menned.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Közélet
Külföldi nyaralásra kötöttem biztosítást, de itthon égett ki az autóm
A biztosító nem akar fizetni, érdemes perelni?
- Hírek
Baleset történt a Flórián téri felújításon, fél Budapest elesett
Az sem járt jobban, aki az M3-as autópálya környékén szeretné megközelíteni a fővárost.
- Hírek
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.
- Hírek
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!
- Hírek
Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet
Uniós hátszelet kaphat az akkumulátorgyártás.
- Közélet
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.
- Tesztek
Joggal lehetett volna az Év AutójaTeszt: KIA EV3 Long Range Earth Plus
Tisztességes valós hatótávjával máris felfelé lóg ki a sorból, és ez nem minden.
- Hírek
Új elektromos modelljéről tett közzé fotókat a Mercedes
Az elektromos SUV még álcázva futja a tesztköröket, de a lényeg már látszik.
- Hírek
Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját
A magyar KAMManufaktur kitett magáért.
- Hírek
Külön sávot kapnak a telekocsik és buszok a párizsi körgyűrűn
Csak a hétköznapi csúcsidőkben.
- Tesztek
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.
- Hírek
Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk
A Tiggo 7 és a Tiggo 8 az idei év második feltől lesz kapható.
- Hírek
Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian
Ez úgy lehetséges, hogy a Large+ akkumulátor teljesen megegyezik a Max változattal, ám előbbi kapacitását szoftveresen korlátozták.
- Hírek
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
Et tu, mi fili, Stellantis?
- Tesztek
Jönnek a fiatalok, de a V12 örökBemutató: Rolls-Royce Ghost és Cullinan Series II
- Hírek
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.
- Hírek
Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban
A tízes toplistán csak Toyoták és Lexusok vannak.
