Új díjazás és app a MOL Plugee töltőin

2020.07.01. 10:21

Plugee néven új mobiltelefonos alkalmazást vezetett be a MOL, saját villanytöltőinek használatára. Az app számos funkciója mellett, teljesítmény- és percalapú fizetési lehetőséget is kínál.

Kép. 2020. 07. 01. - 9.19

Évek óta várható volt, hogy a MOL saját alkalmazást fog bevezetni villanyautó-töltőinek használatához. A változás egyáltalán nem meglepő, hiszen rengeteg szolgáltató töltőjének (pl: Mobiliti, e-Mobi, E.On, ELMŰ) kezeléséhez egyedi szoftvert kell letölteni a telefonunkra. Ráadásul a MOL fix árszabású szolgáltatása eddig kedvezőbb árú volt a konkurenciánál, hiszen az AC-töltő használata alkalmanként 1990 forintba került, a DC-é pedig 2990-be, így a drágább, kombinált kWh- és percalapú elszámolás bevezetése sem váratlan.

A MOL Plugee alkalmazás regisztrációja ingyenes, később is az marad, és ennek jelentős szerepe van, ugyanis regisztrált felhasználóként olcsóbban tudunk tölteni, mint ha csak alkalmanként használjuk a Plugeet. Regisztrált fiókkal, szeptember 1-ig bármely töltő 99 Ft/kWh-ért használható, utána pedig AC-oszlopokon 99 forintba fog kerülni egy kilowattóra, DC-oszlopokon pedig 139 forintba, illetve ultragyors töltő esetén szintén. 

Alkalmi felhasználóként az AC-oszlopok díjazása nem tér el a regisztrált felhasználókétól, a DC-oszlopoké, és az ultragyors töltőké viszont igen: azok 149-149 forintba kerülnek kilowattóránként. Tehát az ingyenes regisztrációval jelentős összegeket lehet spórolni akár rövid távon is - szeptember 1. után is - ha valaki rendszeresen tölti a MOL-nál elektromos, vagy plug-in hibridautóját.

Ha fél óránál tovább töltőn hagyja a tulajdonos az autóját, az előbbi kilowattórás árazáshoz jelképes, 1 Ft/perces felár is hozzáadódik, amit az applikációk regisztrált használóinak és a weben töltőknek felszámolnak, ráadásul lehetséges, hogy a harminc percen túli használati díjat a jövőben növelni fogja a MOL, amennyiben szükségét látják.

Kép. 2020. 07. 01. - 9.18

A kombinált díjazás mellett a régi, fix díjazás is megmarad, viszont esetenként nőnek a tarifái, illetve változnak a használati feltételek, a régi módszer követői különböző kilowattóra-alapú kártyákat vásárolhatnak a benzinkutakon. Az AC-oszlop használatához 10 kWh-s kártyát kínálnak majd 1090 forintért, a DC-oszlopokhoz, illetve az ultragyors töltőkhöz 20, vagy 40 kWh-s kártyát árusítanak, ez utóbbi 6360 forintba kerül, az előbbi pedig 3180-ba. A fixdíjas töltési lehetőséghez nem tartozik a fentebb említett, fél órán túli kiegészítődíj. Az egyértelműen látszik, hogy a töltési lehetőségek átalakításával, illetve a szolgáltatás árának emelésével az a cél, hogy minél többen térjenek át a mobilos applikációra.

Az első Plugee-töltőt 2012-ben telepítette itthon a MOL, jelenleg harminchét üzemel belőle országszerte, melyek közül csak egy ultragyors, ez a 75 kilowattos oszlop egyébként Budapesten, a Nagyszőlős utcában található. A NEXT-E projekt keretében még további öt 150 kW-os ultratöltő, és tizenhét villámtöltő telepítése is tervben van, így várhatóan Plugee töltő lesz az országban, év végére.

NEXT-E projekt

A NEXT-E egy részben az Európai Unió által finanszírozott projekt. Elsődleges célja - Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Horvátországban, Romániában, illetve itthon -egy összefüggő töltőhálózat kiépítése. A terv stratégiai partnerei (MOL, E.ON, HEP, Petrol, BMW, Nissan) összesen 252 töltő kiépítésére készülnek a felsorolt országokban, 2020 végéig. Ezek közül 141 viseli majd a Plugee nevet. Érdemes megjegyezni, hogy nem mindegyik Plugee néven futó töltő a NEXT-E projekt része, vannak önerőből telepített oszlopok is.

Az alkalmazás használói arról is értesülhetnek, hogy mely oszlopok elérhetőek, illetve különböző akciókról szóló információkat is kapnak. A Plugeeval érkező legfontosabb változás mégsem ez, hanem, hogy rajta keresztül olcsóbban lehet villanyautót és konnektoros hibridet tölteni, mint a fixdíjas kártyákkal, de ez annak köszönhető, hogy utóbbi drágább, tekintettel a személyes kiszolgálásra. Az új díjazással érdemes lesz összehasonlítani a MOL árait a versenytársakéval, ha a legolcsóbb lehetőséget keressük és nem akarunk azonnal tölteni. 

Tóth-Fekete Róbert - a MOL-csoport Alternative Fuels területének vezetője -hozzátette, hogy válság ide vagy oda, az e-mobilitás töretlenül fejlődik, az elektromos autók pedig egyre népszerűbbek. Mindezen trendek tükrében különösen fontosnak tartják, hogy a MOL megtalálja a helyét ebben a fejlődési folyamatban, mi több a CEE régióban vezető e-mobilitás szolgáltatóvá szeretnének előlépni. Ennek a célnak az elérésében fontos lépés az applikáció bevezetése és a 6 országos töltőtelepítési program idei évi megvalósítása. Emellett dolgoznak a következő időszak fejlesztési tervein, különös tekintettel a zöld energia hasznosítására, az okos töltési megoldásokra, roamingra, vagy épp vállalati e-mobilitás megoldásaikra. Sőt, a terjeszkedés is napirendben van, a közeljövőben Szerbiában is fog további e-töltőket telepíteni a MOL.

Köszönjük a címlapképet a Villanyautósok.hu-nak. 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.