A Maserati állítólag azóta fejleszti az új V6-os motort, amióta kiderült, hogy a Ferrarit kiszervezik a Fiat csoportból. Ennek már öt éve – ennyi kellett, hogy az új V6-os gyártásra éretté váljon.
Úgy tűnik, a 90 fokos blokk az Alfa Romeo Giulia QV-ben alkalmazott V6-os megnövelt furatú változata – erre utal legalábbis az azonos, 82 mm-es lökethossz – ami érthető: így a meglevő gépsorok egy részét módosítani sem kell az új motor gyártásának beindításához. A legtöbb érdekes megoldás azonban nem is a blokkban, hanem a hengerfejben található: a Maserati mérnökei előkamrás égésteret terveztek dupla gyújtással, és vegyes, direkt-indirekt befecskendezéssel.
Ez az elrendezés bizonyos üzemállapotokban lehetővé teszi, hogy a motor igen szegény keverékkel működjön, ami a fogyasztás csökkenésével jár azonos teljesítmény mellett, ugyanakkor alacsony fordulatszám mellett hagyományos, égéstéren belüli gyújtással tartható stabilan a motor működése.
Az új V6-os egyébként bonyolult felépítése ellenére viszonylag könnyű lett, a tömege 220 kg alatt van, és a méretéhez képest kifejezetten erős: a gyári adat 630 lóerő 7500-as percenkénti fordulatszámon, illetve 730 Nm csúcsnyomaték 3000-es és 5500-as fordulatszám között. Így nem csak az eddig használt hathengereseknél lesz erősebb, de a Maserati összes korábbi V8-as motorjánál is.
Elsőként az új középmotoros sportkocsi, az MC20 kapja meg Nettuno fantázianevű motort, de azt is megerősítették, hogy később a kínálat más modelljeiben is ezzel váltják ki a korábbi, Ferrari-tervezésű motorokat.