Egy hónapja már megmutatták a Hyundai Santa Fe új arcát, de az európai kivitel műszaki újdonságairól most először hallunk. Kétféle hibrid hajtást is bemutatnak a típushoz, de a dízelmotor is megmarad a kínálatban.
Az átdolgozott Santa Fe szép nagydarab szabadidő-autó: a hossza 4,785 méter , a szélessége 1,9 méter, a magassága 1,985 méter, a tengelytávja 2,765 méter lesz. A nagyrészt változatlan karosszéria ellenére belül sikerült valamelyest javítani a térkínálaton: a második üléssorban 3 centivel lesz több lábtér, a harmadikban pedig 4 centivel. A csomagtér ötüléses kivitelben 634 literes lesz, a hétülésesben lehajtott hátsó ülésekkel pedig 571 liter.
Ezek azért nem nagyságrendi változások a típus eddigi térkínálatához képest, viszont a motorválaszték két vadonatúj taggal is bővül. Az egyik egy hagyományos, avagy öntöltő hibrid hajtás, amely a 2,4 literes benzinmotor helyére érkezik. Ebben egy 1,6 literes turbós benzinmotor dolgozik együtt egy 60 lóerős villanymotorral. A rendszer csúcsteljesítménye itt 230 lóerő, az 1,49 kWh-s akkumulátor viszont tényleg csak a fékezéskor visszanyert energia eltárolására tűnik elégnek, tisztán elektromos használatra nem.
A jövő év elejére ígérik azonban ugyanennek a rendszernek a konnektoros változatát, amelybe 91 lóerős villanymotor kerül és egy 13,8 kWh-s akkumulátor – itt a rendszerteljesítmény is nagyobb lesz, 265 lóerő.
A Hyundai egyelőre nem mond le a dízelváltozatról sem: a 2,2 literes, 202 lóerős motor elérhető marad, méghozzá egy új, nyolcfokozatú dupla kuplungos automata váltóval, amely a gyáriak szerint 3% körüli fogyasztáscsökkenést hoz az előző, hétfokozatú változathoz képest.