Újabb hobbiterep-Toyota mutatkozott be
Egyelőre csak Thaiföldön mutatták be az új típust, de később más piacokon is elérhető lesz az új SUV, amely az igencsak eltérő C-HR-hez és RAV4-hez képest egy harmadik stílust és formavilágot képvisel.
A 4,46 méter hosszú, 1,825 méter széles és 1,62 méter magas, 2,64 méteres tengelytávú modell az első terepjárós stílusú modell, amely a Corolla nevet viselheti. A TNGA-C platformra épített autót egyelőre kétféle hajtással mutatták be. Az egyszerűbb a 2ZR-FBE jelzésű, 1,8 literes, 140 lóerős négyhengeres benzinmotor CVT váltóval és elsőkerék-hajtással. A másik egy hibrid hajtásrendszer, a szintén 1,8 literes, de 98 lóerős 2ZR-FXE motorral és egy 600 volt feszültségen üzemelő 72 lóerős villanymotorral, amelyeket szintén fokozatmentes automata váltó köt össze: az összteljesítmény itt 122 lóerő.
Az ötszemélyes kompakt terepjáró formai szempontból egyébként elég jól követi a Corolla-hagyományokat: a RAV4-esnél lágyabb vonalvezetés jellemzi, bár látszik, hogy az orr-rész, a tetővonal és a sárvédőívek kialakításánál a nagyobb rokon vonásait igyekeztek követni. Összességében a forma mégis inkább konfliktuskerülő, olyan, ami keveseknél veri majd ki a biztosítékot, ami egy ilyen, szélesebb közönségnek szánt modell esetében nem feltétlenül hátrány.
A belső tér mérete és kialakítása, illetve a pótkerékkel 440, defektjavító készlettel 487 literes csomagtér alapján jól használható méretű családi autónak ígérkezik a Corolla Cross, amely ráadásul az aktuális autódivat epicentrumába érkezik. Különös lenne, ha nem próbálnák meg minden nagyobb piacon bevezetni Európától Észak-Amerikán át Kínáig, annak ellenére, hogy első évében Thaiföld lesz az egyetlen piac, ahol elérhető lesz a típus.