Nagyobb autókra koncentrálna a Renault új vezére
A Renault új vezérigazgatója, a Seat éléről szerződtetett Luca de Meo július 1-én lépett hivatalba, és most először beszélt arról, hogy milyen tervei vannak a francia márka átalakítására.
Az új cégvezető azt mondja, az első és legfontosabb teendője a kínálat átalakítása lesz. „Nagyon gyorsan, alapjaiban kell átalakítanunk a termékekre vonatkozó terveinket: elsősorban nyereséges, illetve növekedést ígérő szegmensekben kell fejlesztenünk.” – mondta az új vezérigazgató. De Meo szerint ugyanis az európai piac súlypontja az alsó középkategória, ahol a Renault nem igazán erős jelenleg, mivel az eladásaik 70%-át a jóval alacsonyabb haszonkulccsal eladható kisautók teszik ki.
Jelenleg a Renault piacvezető a kisautók közt a Clióval, illetve a Captur szabadidő-autóval, miközben a Mégane csupán nyolcadik, a Kadjar pedig hetedik a saját méretkategóriájában. A helyzet olyannyira komoly, hogy már a Mégane gyártásának beszüntetéséről is hallottunk pletykákat, de úgy néz ki, az új vezér másképp gondolkodik erről.
De Meo azt is elárulta, hogy mivel szeretné visszacsábítani a Mégane vásárlóit: a két új sztár-formatervező, a Peugeot-tól igazolt Gilles Vidal és a Seattól átszerződő Alejandro Mesonero-Romanos feladata lesz vonzóbbá tenni a nagyobb Renault modelleket. „A formaterv a legfontosabb szempont az autóválasztásnál, úgyhogy ezen a téren nagyon erősek szeretnénk lenni.”
Az új vezérigazgató emellett a Renault más márkáiról is beszélt: azt mondta, a Dacia márkaarculata megerősítésre szorul, ugyanakkor az Alpine-t, amely erős érzelmek kiváltására is alkalmasnak bizonyult, jobban ki szeretné használni. „Az érzemlek az én tapasztalatom szerint alapvetően befolyásolják az árazásbeli lehetőségeinket.” – foglalta össze a stratégiája lényegét de Meo.